Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svær opstart, selv om siden er 2 år nu

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet mig en markedsplads som skulle tage konkurrencen op med DBA og Bilbasen m.f. Men jeg har desværre nu fundet ud af at bilforhandlerne ikke opretter deres annoncer på de enkelte hjemmesider :-( men gør det via et program som de abonner på.

Det vil sige at de ikke "gider" oprette annoncer på min side, selv om det er gratis og har muligheder for at ligge op til 12 billeder på deres annoncer, som også pt. er uendelig i antallet de kan oprette. De private brugere er heller ikke kommet,kun 2 på 2 mdr. og det er ikke meget, når man tænker på at det koster over 200 kr på andre sider, her tænker jeg at det er kendskabet til min side som stadigvæk halter.

Hvad kan jeg gøre? skal jeg rette min side til? er det for besværligt at oprette en annonce?

Håber på lidt hjælp fra jer :-) 

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

e-bil.dk:
Men jeg har desværre nu fundet ud af at bilforhandlerne ikke opretter deres annoncer på de enkelte hjemmesider :-( men gør det via et program som de abonner på.

Så er førsteprioriteten vel at komme ind i varmen hos "det program" så de annoncer også automatisk bliver oprettet hos dig? :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:15

De store sites som eks. bilbasen.dk, biltorvet.dk, autouncle.dk og hvad der ellers findes af sider, trækker biler fra forhandlere fra en database, som alle forhandlere er forbundet til. Det er ret omfattende at skulle oprette annoncer og slette dem igen, så derfor bruger forhandlerne en fælles database, som deres egne websites også trækker fra. Jeg mener at det er Bilinfo de bruger, er dog ikke 100% sikker. Så hvis du gerne vil have forhandler annoncer, bør du også få oprettet adgang til denne database. 

Jeg har to gange solgt en bil privat, og brugte bilbasen.dk begge gange. Det tog et par dage, så var de solgt, fordi der er så mange brugere på bilbasen. Jeg tror at folk vil begynde at oprette annoncer, hvis sitet er populært nok.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 20:24

Den er svær, da du bevæger dig ind på et marked som er godt mættet med muligheder der har haft 10-15 års forspring.

Men som jeg altid selv går efter, så er et funktionelt site vejen frem. Hvis brugerne kan lide det, så skal resten nok komme. Det er sådan jeg skaber mine egne sites.

Udgangspunktet jeg har taget, er din forside som man ryger ind på.

Hvis jeg ikke havde læst din tekst her inden jeg gik derind, så ville jeg være endnu mere i tvivl om hvad sitet var:

1) Jeg starter med at se reklamer fra bla. nummerplade.net, og tænker straks at sitet har noget med oplysninger på biler at gøre for dit navn siger intet.

2) Det næste jeg ser er en slider med biler, aha en banner-reklame tænker jeg - sikkert intet med selve ideen sitet har.

3) Næste linje på sitet, der kommer et forum, i samme højde et søgefelt der ikke skiller sig ud og faktisk bliver indkapslet i informationer. 

Overordnet set, så ville jeg gøre mere ud af denne fremstilling. Allerede her kan brugerne falde fra og tænke NEJ TAK til tid og evighed. Din store hurdle er at få annoncer + brugere ind, ergo skal du have fokus på dem her og nu. 

Det gør du ved at gøre sitet lækkert og overskueligt.

Få poppet dit søgefelt op, del det op i SØG BIL / SÆLG BIL, lav det i en anden farve for at det ikke skal flade ud med den øvrige side.

Tag mit site www.internetpriser.dk som eksempel, afvisningsprocenten er pt 19.5%, hvilket gør at for hver 100 besøg jeg har, der bliver over 80 og søger videre på mit site. Her skal du også tænke i responsivt design, således du får de mobile enheder med. Tendensen her bliver helt klart i smartphones favør. Folk vil snuppe nogle billeder af bilen og uploade. Det skal gå stærkt.

Når det er gjort, så har du helt klart et bedre site at arbejde med fremover og så er du velkommen til at hive fat her igen :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 4. Jun 12
Skrevet kl. 20:44

Tak for super gode råd :-) Jeg er godt klar over at Bilinfo står for denne database, jeg har bare ikke fået kontaktet dem og jeg er også i tvivl om de overhovedet vil "lukke" mig ind i varmen, da jeg jo er en konkurrent.

Nu vi taler om afvisningsprocenten, så ligger min på lidt over 60 % og pt. er det kun 30 % af de besøgende som er tilbagevendende :-(

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:34
Tilmeldt 4. Jun 12
Skrevet kl. 21:40

Hejsa

Jo jeg har en FB gruppe, men kun 117 som følger mig og når jeg opdatere så giver det ikke meget respons i forhold til flere besøgende, det gør det til gengæld hvis jeg smider et link på nationen på ekstra bladet, det er helt vildt, det kan ikke købes for penge :-)

Vil lige kigge nærmere på den gruppe der.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 21:59

Hejsa

Jeg synes faktisk allerede at du har fået nogle rigtig gode råd her til aften.

Selvom vi er i forskellige brancher, har vi også meget til fælles. Jeg selv har været i min branche (studiebøger, www.studiesalg.dk) lidt over et år, og ligesom dig har jeg også konkurrenter der er veletablerede gennem mange år - bl.a. Dba.

Som MOAA helt rigtigt påpeger, er du simpelthen nødt til at rydde op på dit site. Gør dig selv klart hvad der er vigtigt for at du får succes, og sørg for at dine besøgende ikke er det mindste i tvivl om hvad du vil have dem til når de besøger dit site.

Derudover, er du simpelthen også nødt til at finde ud af hvorfor man skal benytte dig frem for de andre. Hvad kan du som de andre ikke kan? Hvorfor skal de bruger dig? Det er specielt vigtigt når det nu ikke er trafikken du kan tilbyde dem (endnu).

Når du har fundet ud af det, skal du ud med budskabet alle de rigtige steder. Find ud af hvem der kunne have interesse i at hjælpe dem du løser et behov for. Lav partnerskaber og samarbejdstaler. Og få nu taget den kontakt til bilinfo når du har fået styr på dit site - også selvom du er bange for de vil afvise dig! Hvis der er noget jeg har lært, er det at man ikke får noget hvis man ikke spørger. Det kan svare sig at prøve, også selvom det aldrig bliver sjovere.

Omkring samarbejder, kan jeg stærkt anbefale Motivations tip omkring facebookgrupper/sider. Men ikke bare spamme dem, tag fat i administrator. Jeg har selv flere succesfulde samarbejder med facebookgrupper for brugte studiebøger, hvor jeg har fået et fastgjort opslag i gruppen. Det er klart det bedste jeg nogensinde har gjort for mit site.

Håber du kan bruge det. Det er hårdt at være lille, så man skal kæmpe ekstra meget her i starten, hvis man vil noget med det!

Dbh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 4. Jun 12
Skrevet kl. 22:04

Tak for rådet Rasmus og tak fordi du lige gad at bruge 10 min. på at hjælpe mig :-) Jeg går videre med alle de gode råd hurtigt.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 22:23

Ved ikke om du ved det, men når man klikker på de øverste billede af biler, jeg tænker du anvender disse som teaser, men når jeg trykker på den så får jeg en fejl 500, ved ikke om det er fordi jeg bruger en tablet? Den siger noget en manglende understøttelse af bootstrap? 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)