Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen ekspert på Amino med forstand på routere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har købt en Dankortterminal til butikken. Terminalen er ikke trådløs og i stedet for at have en kabel til routeren i et andet rum, så har jeg købt et 500 Mbps Powerline Wireless N Extender Kit.

Routeren har ikke WPS, så der står i vejledningen, at jeg skal ind på 192.168.1.2 og indtaste noget manuelt.

Jeg har et LAN kabel mellem min bærbar og extenderen, som har et LAN kabel til Dankortterminalen. Det virker, som det skal, men hvis jeg tager LAN kabelet ud af min bærbar, så mister terminalen internettet.

Det er selvfølgelig meningen, at extenderen skal spille sammen med routeren og ikke have noget med min bærbare at gøre.

Nogen der har et bud?

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er næsten sikker på at du har misforstået princippet i din extender.

Den bruges til at "extende/forstærke" et trådløst signal eller lave et LAN netværk om til et WiFi netværk.

Også sådan som du har sat det op konvertere den det netværk som du din bærbar er sluttet til

Du skal have det sat sådan op at du skal extende det trådløse netværk du allerede har som har forbindelse til nettet også sætte kablet fra din extender til din dankort terminal

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Den skal lave et LAN netværk om til et WiFi netværk, men jeg er helt grøn på området :)

Mit setup ser således ud:

Rum 1

LAN kabel mellem Dankortterminal og extender.

Rum 2

LAN kabel mellem extender og router

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Extenderen fra rum 1 og 2 skal fange signalet fra hinanden, men det gør de ikke.

Der står i vejledningen, at jeg skal trykke på WPS på routeren, men det har routeren ikke. I stedet for står der så i vejledningen, at jeg skal tilslutte computeren til extenderen og så gå ind på 192.168.1.2 og indtaste oplysningerne, men der står ikke hvilke oplysninger.

Fra Tranum
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Jeg kender ikke disse routere, men har erfaring med andre. Har søgt lidt på nettet.

1. Du har en router, som ikke har wireless.

2. Du har købt en boks som skal omdanne LAN signalene til wireless. Denne har du koblet sammen med routeren. Denne boksen kaldes en AP (Access Point). Det er hvad du viser på bilde to. Den burde i udgangspunktet få en IP adresse fra routeren og begynde at sende signalene trådløst. AP har en sikkerhedskode, SSID, som du trænger.

3. Du har købt en boks ti som skal tage i mod de trådløse signaler, og sende disse via en kabel til din dankort terminal, Denne boksen kaldes en E. Det er den du har i bilde 1. Denne skal konfigureres så den ved adressen til AP. Hvis den har en WPS knap, så burde den finde AP automatisk. (Det betyder intet at din router ikke har WPS) Hvis ikke, så skal du koble til din bærbare med en fysisk kabel, og acessere setup programmet på den via en IP-adresse, som du har gjort.

I dokumentationen (på nettet) vises en tab som hed AP-Select til venstre for General - det kan måske tyde på at AP ikke er sat op rigtig.

Jeg ville begyndt at fejlsøge her:

Er boksene dine ens? Det kan se sådan ud på bilderene, og du trænger at vide om det er rigtig, eller om det er en anden boks som skal være AP. Hvad er produktnavnet på de to bokserne?

Kan de se AP med din computer, uden at du bruger kabel, hvis du aktiverer trådløs på den?

Les dokumentationen for AP og se om den skal sættes op.

Hvis du kobler AP og E sammen med en kabel, og kobler din bærbare til E med en kabel (og skrur af wireless), kommer du så på nettet. Hvis ikke, så er det et problem med AP.

mvh Øyvind

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som du har fået dig en forkert boks, det du skal bruge en wireless client

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har snakket med en teknikker fra den lokale computer-butik. Han fortalte mig, det var en forkert boks, jeg havde fået købt. Han fortalte mig forskellen, som jeg ikke forstod meget af, må jeg indrømme. Men han anbefalede, at jeg købte en ZyXEL HD Powerline Adapter PLA4201 i stedet.

... og det kører perfekt nu :))

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)