Hej Amino'er Jeg sidder og roder lidt med at få en webshop op og stå. Det i sig selv er en fornøjelse, og de kommende gæster i butikken får noget at glæde sig til, MEN jeg er efterhånden på herrens mark hvad angår aftaler i forbindelse med betaling. Jeg forstår følgende: Jeg skal bruge 2 elementer for at kunne tage imod betaling på min shop. 1- Aftale med indløser af fordringen / indløsningsaftale 2- Modul til betaling på min shop. Der findes et hav af forskellige udbydere på de forskellige løsninger. Jeg har en formodning om at det samlede setup over tid skal flyttes til en "nets/teller-monopol-på-dankort-løsning", men da jeg ved at der er forholdsvis store krav til sikkerhedsstillelse (eks. 50.000 kr på "låst" konto). DERFOR tænkte jeg at en Paypal-express løsning kan være et godt "opstarts alternativ" her kan alle kort benyttes, men deres gebyrer for transaktionerne er meget høje. Hvad siger i, kære Amino'er? Hvordan er den bedste - den billigste - den sikreste løsning??? |
Ja det er altid et valg mellem pest eller kolera.
Kør den forchromede løsning med alle kort, og du skal igennem møllen med indløsningsaftaler, gateway-aftale osv. det koster en masse i opstart, men du kommer ikke af med de store transaktionsgebyrer.
Kør den nemme/hurtige løsning med Paypal og/eller Ewire, og du er i gang med det samme uden store engangsudgifter, men så skal du af med lidt mere i transaktionsgebyr.
Langt de fleste starter ud med den nemme løsning, og efter noget tid, hvor det har vist sig rentabelt - skifter de gateway og indløsningsaftale til den dyre og forchromede løsning.