Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt dansk magasin - reklamefup eller fakta?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop købt det nye danske blad, GoBeauty.

Iflg. bladet selv, er det et nyt, dansk magasin om skønhed og markedsføres på forsiden med teksten

"SKANDINAVIENS MEST UNIKKE MAGASIN MED ALT OM SKØNHED OG KOSMETISKE OPERATIONER".

Nu har jeg bladret det lidt igennem og er virkelig i tvivl om, om det er et "ægte" blad eller om det er skjult reklame.

I kender sikkert godt de der reklamemagasiner man kan få, såsom Vi Med Hus Og Have og lign? De er som sådan ren reklame for den pågældende - og det har jeg intet imod - hvor man så pakker det ind i "credibility stof", som er et par artikler om noget andet end lige selve den, den skal have reklamen. Så ser det hele lidt mere lødigt ud og er andet end blot et reklamekatalog.

Det er nøjagtig den fornemmelse jeg sidder med efter læsning af GoBeauty - det virker unægteig som et reklameblad for nogle plastikkirurger - og hvorfor tænker jeg det?

Jo, fordi:

1. Der er nærmest udelukkende positiv omtale af forskellige plastiskoperationer - det er ellers et område hvor journalister nok skal sørge for at dække "fordele og bagdele" .....

2. Der er næsten kun reklamer fra ukendte firmaer - ingen af de store, kendte brands med skønhedsprodukter, reklamerer i bladet og det tyder på at de er blevet fravalgt at "de store" som ellers reklamerer "alle" steder

3. Deres website (www.gobeauty.dk) er vel det tætteste man kommer på noget, der ikke eksisterer - alle andre blade har rigtig meget på nettet. Det er placeret på en webhotel hos discount-webhoteludbyderen B-one til formentlig 5-10 kr. om måneden, hvilket er nærmest utænkeligt for et professionelt medie.

4. Bladets layout virker meget om de reklamer, I sikkert kender fra eks. blade, hvor helsekostfirmaer indsætter "faglige artikler" (mærket med "annonce") som skal virke som rigtige artikler, men rent faktisk er 200% subjektiv reklame for det pågældende produkt - typisk flankeret med navne og fotos på "Dr. Phil Jameson, NWY fra Oaklahome University"......som man muligvis aldrig kan finde, hvis man efterspurgte ham

5. Man finder intet om bladet på eks. Google, hvilket er virkelig mærkeligt

6. Man finder intet hos Erhvervs- & Selskabsstyrelsen om bladet, hvilket er endnu mærkeligere

7. "Journalisterne", som bladet selv "kun" kalder for skribenter, er bla. Iben Sabine Kongsrud og Petruskja Jeiner, som iflg. en hurtig søgning på Google har skrevet enormt mange reklame/pressemeddelelser for produkter inden for eks. plastikkirugi. Det er vist det man mere kalder for PR og SPIN end journalistik - i hvert fald hvis man ønsker at være Skandinaviens mest unikke.....?

8. Når man slår deres telefonnummer op på Krak, får man at vide at nummeret er ejet af FALCK HEALTH CARE A/S

9. Chefredaktøren (altså ham, med det redaktionelle ansvar) er Finn Darmer Christensen - som til dagligt arbejder med Arbejdsmiljøkurser. Det kan dog være han virkelig har sat sig ind i babser og lign., således at han kan sidde med det redaktionelle ansvar for et produktområde, der ikke helt er sammenligneligt med arbejdsmiljø?

Har I læst bladet? Og i så fald..........hvad siger I til ovenstående - er jeg helt galt på den?

Min holdning er, at de må lave alle de reklameblade, de vil, men det skal fremgå på rimelig lødig vis, hvilket produkt man sidder med i hænderne - og egentlig er jeg træt af, hvis jeg har givet 25 kr. for noget, der mest af alt ligner et lunkent reklamekatalog for Dansk Plastikpattemontør Fornening Vink

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:51

og registranten af domænenavnet er den samme som ansv. redaktør.

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=gobeauty.dk&submit.x=38&submit.y=7

Det er i hvert tilfælde ikke et magasin som vil få kvartalsvise udgivelser eller lign.

Det er nok en smart "redaktør" der har tænkt:
Jeg kan vel tjene penge på disse plastickirurger, ved at lave et blad,
som de betaler for at få positiv omtale i.

og så ovenikøbet måske endda sælge nogle eksemplarer

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 18:54

cpufan:

Det er nok en smart "redaktør" der har tænkt:
Jeg kan vel tjene penge på disse plastickirurger, ved at lave et blad,
som de betaler for at få positiv omtale i.

og så ovenikøbet måske endda sælge nogle eksemplarer

LIGE mine ord - jeg forestiller mig følgende scenarie:

Konen skulle have silikonebabser - han opdager hvor meget info hun søger - de har friværdi i huset - de kontakter x antal plastikkirurger og lover dem positiv og ukritisk omtale i bladet........

En ikke helt ukendt forretningsmodel :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:00

og så sidder jeg bare med spørgsmålet:

Hvorfor købte du bladet?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 19:04

Jeg driver Bryllup.dk og orienterer mig gerne, når der kommer nye "spillere" på markedet, som har kontakt til vores målgruppe :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:35

Det kunne også være iværksættere der starter med de sponsorer de nu kan få kontakt til. Lyder dog som om de har lagt lige vel hårdt ud med "luder jornalistik" ud fra beskrivelserne.

Mvh Jesper

Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:10

Hej

Jeg har netop også lige købt bladet gobeauty og sidder lidt med en underlig fornemmelse efter at have set det igennem har dog ikke nærlæst det endnu.

Jeg købte også i sin tid bladene Plastique som også havde problemer med deres layout på deres hjemmeside. Den har stået med de samme data i over et år nu.

Nå men kigger du på Plastic så er den kreative ansvarlig Sabrina Honoré samme som  nu i GoBeauty skribent i plastique : Iben Sabrine Kongsrud, Petruskja Jeiner, Pia Riedel, Sarah-Cathrine Wandsø nøjagtigt de samme som nu skriver for GoBeauty en tilfældighed nej det tror jeg næppe.

De har ikke formået at kunne slå plastique godt nok op og stoppede så produktionen heraf, men nu kommer der så en anden udgave af samme blad: GoBeauty og hende der på side 70 har fået lavet tænder er gudhjælpe mig den samme som fik lavet tænder på side 47 i Plastique nr 15 fra i år samme billeder dog bare en ny tekst.

Og den Bibi der i samme Plastique blad gerne ville have en makeover er der så en artiklen omkring i det nye magasin.

Tja sådan er der så meget :-)

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 12:28

man skulle jo så tro at de havde lært af det første nederlag og kom med et nyt koncept istedet for at gentage fejlen. Det kunne jo tyde på at de bare skal have lidt spædt indhold til at holde sammen på annoncerne.

Nu laver vi jeg jo selv magasin og lever af annoncesalg og en ting man da ikke kan komme uden om er at hvis indholdet er for svagt så kommer annoncørerne jo ikke tilbage igen. Det er den gamle historie med ikke at slagte koen når du kan malke den dagligt :) Det mest irriterende ved useriøse medier er, med mine øjne, at de jo også ringer til alle annoncørerne og dermed er med til at gøre dem trætte af at høre på annoncesælgere :)

Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:48

Jeg kan ikke lade være med at svare tilbage.

fup eller fakta omkring det blad du omtaler. jeg er selv i branchen og er en af dem som har annonce i bladet, et eller andet skal de jo leve af, det koster mange penge at lave sådan et blad.  Bladet er for folk der har gerne vil vide noget mere omkring det der findes på market,da det er en jungel uden lige, og her kan man jo gøre op med sig selv som forbruger hvad man selv har lyst til.

Jeg tror ikke du for dem til at skrive noget negativ da de helt sikker vil miste kunder, men det er da et godt blad

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)