Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I for at slippe væk?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Heey kære Amino'er,

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I gør, når I skal lidt væk fra iværksætteriet eller virksomheden, sådan på en almindelig hverdag.
(vi kan jo alle tage på ferie... det svære trick er vel at kunne slippe væk på en hverdag).

Selv kan jeg godt lide at dyrke forskellige slags sport, som boksning, karate eller en gang fitness...
Sociale aktiviteter ligger også højt på min liste over ikke arbejdsrelateret emner, men jeg går bestemt heller ikke af vejen for at tage nogle hurtige battles på computeren :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:56

Hej

Jeg forstår godt problemet, og helt væk slipper vi nok aldrig. Jeg tænker ihvertfald på virksomheden 24 timer i døgnet, 365 dag om året. Ihvertfald et eller andet sted i baghovedet. Faktisk får jeg en del af mine ideer når jeg laver helt almindeligt husarbejde så som at slå græs, vaske op, etc, etc.

Nå, men du vil gerne slippe væk:

Punkt 1: Søg for at du ikke arbejder samme sted som du bor. Der skal være fysisk afstand, mindst 200 m.

Punkt 2: Det er faktisk meget nemt. Du skal blot slukke computeren og gå.

Punkt 3: Lad din taske blive på arbejdspladsen, så har du ikke lige din laptop eller papirer ved hånden og har en meget bedre fornemmelse af at være sluppet væk.

Punkt 4: Søg for at ARBEJDE når du er på kontoret. Ikke noget med lige at logge ind på amino for at svarer på et par indlæg eller lige at checke sportsnyhederne, eller lige at bestille billeterne til biografen eller .... Søg for at arbejde. Du vil blive overrasket over hvor meget du kan nå på en dag, hvis du gør det til en vane at du kun arbejder. Faktisk vil du på en normal arbejdsdag kunne nå det der før tog dig 12-13 timer.

Punkt 5: Held og lykke med det. 

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 01:56

Hej Morten,

Tak for dine ledetråde... det er bestemt værd at tage op.
Desværre bryder jeg mig også lidt imod dem - da mit arbejde foregår hjemmefra... (i hvert fald noget tid endnu... a.k.a. de næste 4-5 måneder, tror jeg)

Men ellers .... jo tak, jeg vil prøve at huske på det :)

Og er der andre, med gode idéer eller aktiviteter man bør høre om... jamen så sig endelig frem...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

Det kan godt være, at jeg ikke er normal... Cool  eller som flertallet.

Jeg arbejder hjemme og er hjemme det meste af tiden. Jeg har dog ingen problemer med at holde fri – heller ikke på hverdage. Kunderne får besked i god tid, og så er det sådan.

Sluk computeren, sluk mobiltelefonen (som jeg KUN har tændt, når det er aftalt med specifikke kunder! da jeg ellers føler, jeg aldrig vil kunne holde fri.)

Hav noget at få tiden til at gå med... om det er sport, en gåtur, lege med knægten eller andet er for så vidt ligegyldigt. 

Jeg har også altid været god til at sige til mig selv, at nu holder jeg altså fri. Da jeg var lønmodtager, var jeg som regel en af dem, der arbejdede over – indtil der kom børn på banen. Dem skal der også være tid til.

Men jeg har nu heller ikke det store problem med at være "på" det meste af tiden. Blot kroppen og familien kan følge med. Jeg elsker mit fag, så det er ligeså vel min hobby som mit arbejde, og så betragter man det jo ikke decideret som arbejde, når man lige får sig sat ved computeren lidt her en søndag... 

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 15:35

Hvis jeg føler jeg arbejder for meget slukker jeg computeren og arbejds telefonen. Noget af det bedste jeg ved hvis jeg har for meget at se til er at løbe en lang tur eller dyrke sport. Jeg kan tit på løbeturen ligepludselig komme i tanke om et eller smart eller løsningen på et problem. En anden god ting er også at være socialt aktiv med sport eller venner. Det får også tankerne væk fra arbejdet.

Mvh

Morten

www.IndustriBasen.dk

Danmarks Online Industri markedsplads

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:29

Ingenting... væk, hvor er det?

Nej, jeg bygger lidt på mit hus eller går ned til stranden og kigger på bølgerne.
Jeg forsøger at holde en 4 dages arbejdsuge (4 lange dage), og jeg holder gerne meget fri i børnenes ferier.
Jeg er blevet bedre til at "glemme" mobilen.

Det med afstanden mellem bolig og arbejde er for mig at se et spørgsmål om disciplin. Hvis jeg har bestemt mig for at holde fri, så arbejder jeg ikke. Basta.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)