Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp! nyt selskab mobil telefon Får grå hår af det her! Godt jeg er frisør ;)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folks.

Jeg ved ikke om jeg har placeret dette indlæg det rigtige sted og om jeg har været helt tabt da jeg søgte om emnet.
Men nu søger jeg altså hjælp her :)
Jeg starter min enkeltmandsvirksomhed i næste uge, og skal have mig en ny telefon. Ville egentlig bruge den jeg har, men den er netop futtet af :(

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Hvad er forskellen på, at købe en telefon hos et teleselskab som henholdsvis erhverv og privat? Har det nogen betydning for hvad jeg kan trække fra i mit regnskab hvilket jeg vælger?
Jeg vil gerne nøjes med at have én telefon som så bruges både privat og i biksen.

Håber I forstår mit rodede spørgsmål.
På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Uanset frisør :), så start med en overskrift er siger andet end hjææælp - Jeg har rettet den. Det er håbløst på et så stort forum hvis ikke en overskrift siger spor Der er ikke den store forskel på erhvervs og privat abonnement men faktisk er erhverv ind imellem dyrere. Du bør få dit firmanavn med på linje 2 under navn/adresse, så det er med på regningen hvis du vælger privat Det er ikke umuligt, at det du skal købe ny telefon gør det rentabelt at tage den over virksomheden, men ellers skal ens års abonnement over 2.300 - 2.600 før det betaler sig, for godt nok får du fradrag i virksomheden men du får selv skat af 2.600 kr per år . skat af fri telefon, så var det ikke for selv købet, så er det idag ikke så almindeligt, at man har fordel af fri telefon, når man selv skal betale den i egen virksomhed (klar fordel hvis man er ansat) Du skal øge din personlige indkomst med 2.600 for helår 2014 hvis du har telefonen hele året. Læs gerne om FRI TELEFON OG SKAT http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html Du skal dele momsen på telefonen/abonnement i privat del og firmadel, det er vigtigt, Det kunne være alt fra 50/50 til 60/40 - du må bedømme så godt du kan - Læs om hvordan du deler momsen og bogfører korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Feb 14
Skrevet kl. 23:19

Tak, det er modtaget og skrevet bag øret til næste gang jeg skal ind og søge hjælp.
Og tak for rettelsen :)
Og tak for svar !

De bedste hilsner
Julie

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Feb 14
Skrevet kl. 06:33

Det er modtaget, og skrevet bag øret, til næste gang jeg søger hjælp herinde :)
Tak for rettelsen!
Og tak for svar.

De bedste hilsener

Julie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)