Kære Amino. Jeg har netop fået egen bil, og kører en del rundt i den på arbejdet. Jeg fører regnskab med mine kørte kilometer der er erhvervskørsel. Mvh. |
Jep
Kære Amino. Jeg har netop fået egen bil, og kører en del rundt i den på arbejdet. Jeg fører regnskab med mine kørte kilometer der er erhvervskørsel. Mvh. |
Tak for svar Jakob :D |
Nope... Det afhænger af, hvilken virksomhed det omhandler. Selskaber, ja - Enkeltmandsvirksomheder, nej kun som fradrag, dog undtaget beskatning efter Virksomhedsskatteordningen. Tonny |
Ingen påvirkning på dit skattekort eller fradrag Tonny |
Selvfølgelig, der var jeg lidt for hurtig :) men tænker det jo så alligevel bliver skattefrit :) Men selvfølgelig ikke som ved selskab :) |
Med andre ord - i personlig virksomhed udbetaler du ikke dig selv kørepenge men trækker det samlede beløb fra din årsresultat når du indberetter skat, sammen med evt andre skatte korrektioner - se evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html Hvis du har selskab må du udbetale statens takster skattefrit uden det påvirker skattekort/fradrag FORUDSAT du har en løn der står i rimeligt forhold. Du må ikke erstatte lån med kørepenge og intet udbetale uden løn (i rimeligt forhold) vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Jeg arbejder i en helt almindelig ejendomsmægler forretning. |
Som lønmodtager? Eller er det din virksomhed? Er du lønmodtager, så er svaret jep :) og det påvirker intet på din skat :) |
Ja, jeg er lønmodtager :) Tak for svarene!!! CT |