Hej alle, Endnu et spørgsmål fra mig af. Er ved at lave regnskab for dette kvartal, og har fået Summa som jeg skal køre det overi bagefter. Men spørgsmålet går på hvad jeg skal gøre med rabat fra min leverandør. Har fået xxx USD rabat fra en leverandør. Har fået det i form af en kupon som blev brugt på en ordre. Så fakturaen på ordren er xxx USD højere end jeg egentlig betalte. Skal så sidde nu regne vareforbrug ud, og skal derfor udregne hvad en bestemt vare på den faktura har kostet mig i DKR. Men den rabat gør jo at varen ikke har kostet det samme som der står på fakturaen. Men ville det egentlig ikke være rimelig korrekt at lade som om varen har den værdi på fakturaen og at man har betalt det der står, og så ellers bare bogføre rabatten som en indtægt under vareforbrug? Håber i vil hjælpe :) |
Hej!
Jo..det ville jeg gøre, altså simpelthen holde diverse rabatter separat på en konto under vareforbruget, og
kalkulere med indkøbsprisen excl ,rabat som ikke direkte relaterer sig til pågældende vare.
/Peter