Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan finder man hurtigt nemt og i realtid ud af hvor søgemaskinerne mener at man har duplicate content?

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 18:52

Jeg tror ikke du finder svaret eksakt på, hvad søgemaskinerne mener er DC på din side. Men et godt bud på et stykke software, der kan hjælpe dig med at finde det er dcfinder: http://www.dcfinder.com/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 08:49

Jeg frygter ikke "duplicate content." Jeg tænker at det er GOOGLE´s måde at sige "don't scrape." Det at bruge DIT EGET CONTENT på flere steder viser sig ikke at være noget problem. Selvom det måske påvirker ranking, så er jeg lidt ligeglad. Vi lever i en verden af delinger og Dublicate Content er et gammelt udtryk fra før sociale mediers indtog. Nu bliver Linkedin også et åbent publicerings platform, det er den vej det går, så se nu at få dublikeret dit content. :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jmgranner:
Jeg frygter ikke "duplicate content." Jeg tænker at det er GOOGLE´s måde at sige "don't scrape." Det at bruge DIT EGET CONTENT på flere steder viser sig ikke at være noget problem.

Hvis du gerne vil lave oplæg til debat, så synes jeg du skal gøre det andre steder end i folks tråde.
Det kan være lidt uheldigt, at ligge den slags op, som kan misforstås som et "råd" af trådstarter.

Det kan meget vel være, du er ligeglad med dit eget websites ranking, men den holdning er du ualmindeligt alene om herinde på Amino.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 14:05

Det er måske rigtigt. Men hvis en person ville have råd til hvordan haan skulle indsætte META-keywords.
Så ville jeg nok også fortælle at det ikke er så væsentligt længere.
Jeg tager tråden op et andet sted og tak for dit råd.

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 14:31

Uden i øvrigt at mene at dit indlæg er irrelevant så handler det imidlertid slet ikke om frygt, men om at gøre noget godt - BEDST!

At vide om man har duplicate content og hvor man har det kan jo også være en strategi for at få mere af det, hvis det er dét man vil have... 

Så tilbage til trådens emne, hvordan kan man i realtid arrangere noget monitorering på ens eventuelle duplicate contant ? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:15

Den måde du kan finde ud af hvad nøjagtigt at undersider Google ser som duplicate content, eller knap så relevant, er ved at lave en sammenholdning af de indekserede sider i Google og dine samlede sider online.

Et værktøj som f.eks. Xenu kan spider din side og lave en oversigt over alle online sider, som du kan sammenholde med et dump af en site:ditdomane.dk i Google.

Til at dumpe med fra Googles indeks, kan du f.eks. anvende Mozbar.

I et excel ark kan du indsætte begge datakilder og fjerne dupletter, herefter har du en oversigt over de sider, som er online, men som ikke er i Googles indeks pt.

Omkring intern duplicate content, er Google Webmaster Tools faktisk meget nyttigt. Under søgeudseende, kan du under Html forbedringer få indsigt i om sider f.eks. vises med både / og uden eller også f.eks. .html, ja eller om der er to ens versioner. Her er det dog kun title og beskrivelse, der sorteres efter og ikke selve content. Der skal du over i Copyscape for at studere den slags nærmere.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:41

jmgranner:
Det er måske rigtigt. Men hvis en person ville have råd til hvordan haan skulle indsætte META-keywords.
Så ville jeg nok også fortælle at det ikke er så væsentligt længere

Det var såmænd ikke for at være Hr. Surensen, eller noget.

Jeg gik ud fra, at formålet med dit indlæg var, at starte en debat om DC.

Hvis du seriøst mener, det du skrev, så er det altså en noget radikal opfattelse af Duplicate content.

Det er noget af en forklaring, at komme med her, men essensen i den er, at ekstern dc vil medfører risiko for deindksering af dit eget site til fordel for det eksterne sted hvor dit content ligges op.

Køres en strategi, hvor søgemaskinerne er komplet ligegyldige, ja så kan man da godt lave 700 kopier af sine artikler og sprede dem ud - men de vil bare sjældent blive læst, for de kommer ikke i Google ( jo 1 ).

Den eneste måde den slags kan benyttes mes succes, er ved at ligge samme artikler op et sted, hvor det vil blive læst af mediets egne brugere. Har man 3.000 relevante følgere på Facebook, ja så kan det give mening.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)