Hej Amino. Jeg er ansat og bor ved Grenå som elev. I forbindelse med min uddannelse er jeg i perioder på skole i Esbjerg. Skoleopholdene betaler jeg af egen lomme uden tilskud fra arbejdsgiver. I år vil jeg ca. være på skole 7 måneder. Jeg er i den situation at jeg ikke har eller ejer en bil, og tager derfor offentligt transport søndag aften og fredag eftermiddag. Min rejsetid er 4 ½ time hver vej, og jeg har ikke mulighed for at tage transport hver dag, da der ganske enkelt ikke går offentlig transport så tidligt om morgenen. Mit spørgsmål er så: Hvad kan jeg trække fra på selvangivelsen? Er det dobbelt husførsel fradrag på de 25.500 kr? eller er der andre muligheder da jeg jo hurtigt vil ramme maks beløbet. Jeg tænker lidt på den der 11 timers regel? Eller er der andet? Jeg skal jo nok høre skat, men det er måske meget rart at vide hvad jeg skal spørge om inden jeg tager fat i dem :) På forhånd tak for input! |
Hvad er du elev som?
Det er arbedsgiver der skal betale det, i hvertfald hvis det er en erhvervs uddannelse du har gang i... Hvilket jeg jo ikke ved :)