Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er sendt på skole af arbejdsgiver. Hvordan med selvangivelsen/fradrag?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gjerrild
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 52
Fra  FoodFreaks.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er ansat og bor ved Grenå som elev. I forbindelse med min uddannelse er jeg i perioder på skole i Esbjerg. Skoleopholdene betaler jeg af egen lomme uden tilskud fra arbejdsgiver. I år vil jeg ca. være på skole 7 måneder.

Jeg er i den situation at jeg ikke har eller ejer en bil, og tager derfor offentligt transport søndag aften og fredag eftermiddag. Min rejsetid er 4 ½ time hver vej, og jeg har ikke mulighed for at tage transport hver dag, da der ganske enkelt ikke går offentlig transport så tidligt om morgenen.

Mit spørgsmål er så:

Hvad kan jeg trække fra på selvangivelsen?

Er det dobbelt husførsel fradrag på de 25.500 kr? eller er der andre muligheder da jeg jo hurtigt vil ramme maks beløbet.

Jeg tænker lidt på den der 11 timers regel? Eller er der andet?

Jeg skal jo nok høre skat, men det er måske meget rart at vide hvad jeg skal spørge om inden jeg tager fat i dem :)

På forhånd tak for input!

Besøg webshoppen www.FoodFreaks.dk

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:01

Hvad er du elev som?

Det er arbedsgiver der skal betale det, i hvertfald hvis det er en erhvervs uddannelse du har gang i... Hvilket jeg jo ikke ved :)

Fra Gjerrild
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  FoodFreaks.dk Skrevet kl. 17:21

Det er erhvervs udd. jeg er i gang med.

Men jeg er næsten sikker på at min arbejdsgiver ikke gør noget forkert. Det er trods alt en arbejdsplads med 10.000 medarbejdere i DK, og de har uddannet på denne måde i +10 år  :)

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:23

Okay, for at kunne svare er det jo lidt lettere at du kommer med nogle oplysninger. Hvilken uddannelse er det f.ex. du er i gang med?

Der kan jo være at lige netop din uddannelse har adgang til nogle midler fra kompetencefonden, som kunne komme dig til gode - og en der har samme baggrund ville vide :)

Fra Gjerrild
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  FoodFreaks.dk Skrevet kl. 18:52

Okay ja.

Jeg er i gang med redderuddannelsen, hvor eneste uddannelsessted vest for storebælt er i Esbjerg.

Jeg går i klasse med 25 andre der også er ansat af Falck, og dette er normalt at vi selv betaler for kost og logi. Det er kun forsørgere der er fritaget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24

kost skal vi jo alle ha . men der kan være noget med dobbelt husføring osv men det kan Falck HR afdeling da givet svare helt konkret på til dig. Ellers er der jo ikke fradrag for at man tager en uddanelse som ligger et sted hvor man ikke selv bor . ex ikke fradrag for ny uddannelse men for udbygning af eksisterende. Jeg tvivler på der er meget at hente, men det lyder da mystisk at falck skulle behandle forskelligt - forsørgere og ikke forsørgere og de kan i deres HR afdeling givet svare om du har noget skat at trække fra her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)