Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende produkt som brev

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står med et lille problem i min webshop. Jeg køre Magento med pacsoft modul hvilket gør den tager sig af prisen på fragten, men kun som pakkepost. Jeg har fx nogle småting som sdkort som folk jo nok ikke ser meget logik i at betale 68kr for i porto da det jo kan sendes som brev. Men hvordan håndtere jeg dette? Hvordan gør i? Man kan jo sige at jeg kunne gøre det ud fra vægten og lave nogle table rates men der er vel også nogle regler for målene på tingene for de kan sendes som brev? Altså fx en 2m x 2m x 2m genstand kan vel ikke sendes som pakke selvom den vejer 500g (og spørg mig ikke hvad det skulle være men det var mere tanken :-) ).

Men hvis der var nogle der ville dele hvordan de gjorde i deres magento shop ville det være fedt :-)

- Dennis

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakken må maks veje 2000 gr.

Ellers ser det således ud med bredde, længde og dybde:


Nu ved jeg ikke, hvor stort forskel der er på vægten i de produkter du har i din shop, men du ønsker ikke en fast fragt pris for eksempelvis op til 500 gr ? 

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke er bare at hvis nu fx jeg har et produkt som ender op i l+b+h=100cm men vejer lad os sige 400g så kan den jo ikke sendes som pakke. Så vidt jeg ved kan man kun sætte vægt ind i magento til at beregne pris ud fra. Og hvis den registrere at produktet vejer 400g vil den jo foreslå at sende som brev til 38,50kr men da den er for stor i dimensionerne skal den jo sendes som pakke altså 60-80kr.

Bider man bare tabet i sig eller er der en smart måde at kunne sige "den her kan sendes som brev, den her kan ikke" på sine produkter?

- Dennis

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)