Jeg er kommet på en forretnings idé som går ud på at jeg hjælper mine kunder med at komme på et socialt medie med en flot og funktionel virksomheds side og så derefter overtage administrationen af siden for et fast månedligt beløb.
Det fungere sådan at de sender en mail til mig med det ønskede materiale jeg skal uploade på deres side. Jeg kigger så materialet igennem for stavefejl osv. for derefter at uploade det til den pågældende side.
Jeg fik idéen fordi der er rigtig mange selvstændige, især ældre der ikke har tid eller erfaring til at angribe de sociale medier og derfor går glip af de mange fordele ved at markedsføre sin forretning den vej igennem.
Spørgsmål:
Er folk villige til at betale sig fra det? Eller skal jeg droppe idéen?
Hvad skulle prisen være? Jeg havde selv tænkt på 500,- pr. måned. pr. side.
Det du beskriver der vil typisk være det en "Community Manager" laver - altså driver et community enten på Facebook, LinkedIn, Twitter osv osv. Det er der egentlig en del bureauer der allerede gør. Så det er i og for sig ikke noget nyt koncept. Et af de bedste bureauer jeg kender til dette er konXion.
Men du kan selvfølgelig godt varetage denne rolle for virksomheder der ikke har tiden/lysten til at drive deres eget community. Alt afhængig af hvilke mål I opstiller, kan 500 pr måned vel godt betale sig for dem.