For besvarelsens skyld er jeg nødt til lige at fortælle en smule om mig. Jeg er 20 år. Er på mit tredje år på HTX. Skal læse multimediedesigner næste år i Esbjerg. Jeg har ingen erhververfaring og heller ikke nogen social kapital. Jeg vil meget gerne have svar på to ting indefor spørgsmålet fra overskriften. 1. Jeg tror selv, at jeg har en vildt god idé til at starte en virksomhed op, men jeg ved ikke, hvor åben jeg skal være omkring min idé ude i medierne. 2. Jeg vil meget gerne have en partner, og den partner skal selvfølgelig kende hele idéen. Hvordan ved jeg at det skal være ham og hvor kan jeg overhovedet finde en partner? Det her er en virksomhed, som jeg gerne vil gå all in på. Jeg skal dog stadig gå i skole de næste to år. |
KennethKK:Det her er en virksomhed, som jeg gerne vil gå all in på. Jeg skal dog stadig gå i skole de næste to år.
Modsiger du ikke dig selv her? Hvis du skal gå i skole, så kan du jo netop ikke gå all in, så mon ikke det er en ide at vente? Omkring dine spørgsmål, så kan jeg slet ikke se hvorfor du skulle fortælle om din ide til medierne, når den på ingen måde er realiseret. Ingen medier skriver om en ide, som en tilfældig person har.
I forhold til, at få en partner ind over, så skal du først finde ud af hvad denne partner skal kunne tilbyde til samarbejdet og derudover skal DU finde ud af, hvad du kan tilbyde - udover en ide. Du kan aldrig vide dig sikker på om du får den rette partner ind, men det handler meget om mavefornemmelse.
Du kan få fat i en partner, hvis du får beskrevet din ide til sidste detalje, beskrevet hvad du tilbyder, beskrevet hvad partneren skal komme med og så evt. snakke med venner/bekendte, som du formoder kan være en perfekt partner!