Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er dine succeskriterier?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som overskriften siger, hvilke kriterier har du som succes for din virksomhed? Det kan være både kortsigtet og langsigtet.

Jeg kan starte med mig selv. Jeg finder en succes i at denne måned er bedre end den før. Det kan f.eks være at der har været flere besøgende eller min omsætning er steget. Alt i den rigtige retning tager jeg som postivt. Da jeg læser på universitet og har et lille job på 10 timer om ugen er jeg ikke afhængig af et overskud endnu, så har en ro som jeg håber kan videreføres i mit arbejde med min webshop. De penge som man/jeg nok normalt ville have taget ud til mig selv, kan jeg lade være i biksen og bruge dem på nogle forskellige tiltag jeg mener er fornuftige.

Langsigtet. Jeg har givet mig selv et år, og så skal min webshop kunne bære sig selv og give et stabilt afkast, Jeg har dog ikke sat et fast beløb på. Jeg skal have brugt flere ressourcer på markedsføring og det skal have båret noget med sig naturligvis.

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 11:16

Mine overordnede succeskriterier er, at jeg kan leve af mit firma uden at arbejde urimeligt meget. Men i virkeligheden har jeg en del flere uskrevne parametre, som tæller med:

Jeg véd, at min virksomhed er en succes

* når jeg hver dag har noget, jeg kan lave, når jeg går på arbejde

* når  denne måneds omsætning er højere end sidste måneds

* når jeg får tid til at følge op på kunder, der ikke fulgte op på mig

* når jeg bliver nødt til at brænde penge af, for ikke at skulle betale topskat Stick out tongue

Der er sikkert mere - men jeg skal lige på arbejde :)

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:46

Ud over det vi alle kigger på, nemlig omsætningen/overskuddet, har vi et par sjove måder, hvorpå vi kan se, at vi vokser;

- Vi startede kun med at importere boblekuverter og Jakob (min mand) har en liste, hvor vi skriver op hver gang vi har solgt nogen - hvilken størrelse det er osv... Sidste år var det ca 150000+ i år er vi i øjeblikket på ca 250000, så vi har rundet en kvart million boblekuverter og når nok de 300000, altså dobbelt så mange som sidste år

-Hver gang vi får en ny kunde, altså en virksomhed som ikke har handlet hos os før, slår vi en streg på en tavle, vi har hængt op. Lige nu er vi på omkring 22 nye kunder i ugen i gennemsnit, hvor vi i starten af året var på 15 i snit..  (Det skal lige siges at vores kunder er andre virksomheder, altså for det meste tilbagevendende kunder) Inden for et par uger regner vi med at runde ny kunde nr. 1000.

- Hvor vi det første år (for 5 år siden) havde et helt års fakturaer i ét ringbind, har vi nu ca. 3 ugers fakturaer i ét ringbind..

Hvis vi snakker mål, er det primært mål for omsætningen - Men også for antal ordrer dagligt, for at kunne ansætte en person mere til næste år, for at kunne have en fast tur til København med en fyldt varebil 1 gang om ugen osv.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 08:05

En måling af, om noget er en succes, giver kun mening, hvis man bruger måleresultatet til noget.

Anvendelsen af succes kriteriet kan f.eks være:

- Er det er forbillede for, hvordan man skal gøre det andre steder

- Besvarelse af: Er de krav, som andre har sat, overholdt (budget, kundetilfredshed etc.)?

- Besvarelse af: Ville det bedre kunne betale sig for mig at arbejde med noget andet?

Dengang jeg havde et firma uden medarbejdere, var det det sidste, der var mit kriterie for, hvor længe jeg ville holde firmaet kørende, og jeg stoppede faktisk firmaet på et tidspunkt, hvor jeg fik et tilbud, der var bedre end det, jeg havde.

I mit nuværende firma har vi mange succeskriterier i forskellige dele af organisationen, men det øverstliggende succeskriterie er helt klart, om budgetterne er overholdt.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:14

Mit mål er at få en ny bil, der er bare den hage at jeg har bestemt mig til at jeg ikke skal have en ny bil, før jeg har lavet et overskud på 1 mio.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:16

Thomas1974:

Mit mål er at få en ny bil, der er bare den hage at jeg har bestemt mig til at jeg ikke skal have en ny bil, før jeg har lavet et overskud på 1 mio.

Det er faktisk en rigtig god ting... at have et mål... prøv evt. at finde din drømmebil du vil købe når du har fået det overskud... print et billede ud af den og hæng det ved din skærm hvor du arbejder... så vil du konstant blive mindet om at du gør alle de har ting for en grund...

Visualisering er en stærk ting...

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:46

Mine succeskriterier er:

* Arbejdet må ikke føltes som et Job.

* Jeg har en god økonomi

* Jeg arbejder mindre end hvis jeg havde et Job (den er dog svær at overholde).

* At virksomheden er i fremgang

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)