Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kilometergodtgørelse eller befordringsfradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP søges

Jeg er alm. lønnet medarbejder, men i fritiden er jeg selvstændig med min egen lille CVR registrerede enkeltmandsvirksomhed. Jeg har et kontor jeg kører til og det er faktisk næsten dagligt. Herfra udfører jeg freelancearbejde for mine kunder. Af og til kører jeg ud også til en kunde til et møde eller lign.

I og med at jeg jo kører hen til mit kontor næsten dagligt, så er jeg på 2,5 måneder nu nået op på 58 gange kørsel til samme adresse.

(Jeg har indregistreret min bil som 50% erhverv og 50% privat, hvorfor jeg også kan fratrække al moms i mit regnskab)

(Jeg fører selvfølelig kørebog)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig nu. Jeg har læst så meget herinde og det forvirrer mig kun yderligere, så nu må jeg forsøge med min egen tråd.

Der er  18 km fra min bopæl til kontoret, så jeg kører som minimum 36 km dagligt hvis jeg er på kontoret. (det er helt ekskl. mit befordringsfradrag til/fra mit lønnede arbejde)

Hvad gør jeg med de KM?

- Kan jeg blot anføre mine kørte KM som helt almindelig befordringsfradrag i min forskudsopgørelse eller hvordan gør man

Jeg er helt ny på dette område og SKAT's hjemmeside synes jeg ikke ligefrem giver et klart svar til selvstændige, så jeg håber på i kan skære det ud i pap for mig ;oD

Venlig hilsen Line

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46763
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25

Jep til og fra dit kontor er befordringsfradrag helt som lønmodtagere har det - det giver ikke statens takster. Når du så kører ud fra dit kontor og tilbage til det igen for at besøge en kunde, så er det kørepenge efter statens takster efter kørebog og beløbet fratrækkes dit overskud i virksomheden når du skatteindberetter. Kører du ud fra kontor til kunde og så hjem igen fra denne direkte, så trækker du de 18 km fra som du får befordringsfradrag for, så du kun får kørepenge for det som ligger ud over den normale kørsel hjem , se KØREPENGE OG BEFORDRINGSFRADRAG 

VH John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:02

Tusind tak. Det var yderst brugbart og hurtigt ;o)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)