Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering fra holding

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er medejer med 20% I et datterselskab hvor jeg også er direktør. Mine anparter ejes i mit eget Holding.

Jeg udfører samtidig visse serviceydelser for hovedselskabet, som jeg ikke er medejer i. Serviceydelserne har intet med det selskab at gøre som jeg er medejer i. Det vedrører alene andre selskaber i "koncernen"

Kan mit holding sende en faktura til hovedselskabet for disse serviceydelser fra mit Holdingselskab ?

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 12:25

Umiddelbart ja, men mener også du skal momsregistrere holdingselskabet. Du kan også overveje et nyt datterselskab, som foretager faktureringen, ved dog ikke om det kan betale sig i dit tilfælde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28

jeg vil råde til at tale med en rigtig revisor (registreret/godkendt eller autoriseret). Svarer er formentlig ja, men det forudsætter at det faktisk er holding som udfører arbejdet og ikke skjult lønmodtagerjob og holding skal muligvis omregistreres hvis det står som rent finansielt holding uden moms - til noget der omfatter drift (dit arbejde) og moms for at kunne fakturere det - men det kan givet ordnes. Jeg synes bare du skal få en korrekt revisor bedømmelse om noget skal omregistreres først

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit bud er at det vil være op af bakke. Alene det at du spørger her indikerer at der ikke er indgået en aftale mellem dit holdingselskab og opdragsgiver. Du bør overveje om du ville have fået opgaverne, hvis du ikke er direktør i datterselskabet.

Tilmeldt 9. Feb 14
Skrevet kl. 22:35

Mange tak for de hurtige tilbagemeldinger.

Sagen er den, at jeg allerede inden jeg har etableret "mit" datterselskab med hovedejeren, har udført strategiarbejde mv. Den gang var der bare ikke penge til at betale for det. Det er der nu, og jeg har forsat en aktiv og væsentlig rolle ift hovedselskabet og andre datterselskaber som jeg ikke er ejer af/får løn fra.

Jeg udfører et reelt stykke arbejde, for selskaber jeg ikke er ansat I/medejer af. Det må jeg vel naturlig vis kunne fakturer for fra eget selskab ? .

Hvis jeg forstår det rigtigt vil det være mindre problematisk hvis det gøres fra et andet driftselselskab som jeg måtte eje, frem for at gøre det fra mit Holding, uanset om det momsregistreres ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

så er det jo klart at du ikke har udført arbejdet for dit datterselskab og så ligger problemet vel i at bevise, at du har udført det for holding - for ellers er det jo rent honorar med bidragspligtig b indkomst formentlig - og man kan jo ikke bare lige opfinde et selskab som man fakturerer for - helt uanset om det er holding (som så burde har drift og moms nok) eller noget andet - du kan jo ikke bare opfinde et selskab, som du har arbejdet for, på et tidspunkt der ikke eksisterede et sådan selskab

Det skal være helt klart, at arbejdet er udført for et konkret selskab hvis du skal fakturere fra et selskab - du kan ikke i efterhånd hitte på et der ikke var klart det selskab som havde opgaven.

Hvorfor får du det ikke bare som løn for det arbejde du har udført fra det hovedselskab du ikke har nogen ejerandel i?

vh

Tilmeldt 9. Feb 14
Skrevet kl. 22:54

Dejligt med nogle konkrete svar!

Ønsket er egentlig bare at holde kapitalen i et selskab til nye investeringer frem for at få dem ud til person beskatning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22

bbb111:
Ønsket er egentlig bare at holde kapitalen i et selskab til nye investeringer frem for at få dem ud til person beskatning.
og det er jo forståeligt nok men det kræver altså at du konkret har et selskab der konkret har udført arbejdet. 

I øvrigt har det jo ikke stor betydning på sigt, da du jo i selskabet får skat med 25% og ikke kan få pengene ud uden udbytte skat som samlet betyder mindst samme som din almindelige personskat, så om det er de store bekymringer værd ved jeg ikke og du kan jo også tage honorar og betale til ratepension osv hvis skat er problematiken  - Nogen gange gælder det jo også, at den der gemmer til natten gemmer til katten :)

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)