Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoredigering erfaringer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forhandler software til videoredigering fra Sony Creative, Corel, Adobe, Magix og Pinnacle via. vores webshop og i dialog med kunden.

Jeg har undervist i Sony Creative på 2 afholdte tidligere events af VideoMarathon og jeg har undervist 40 ingeniører på en større dansk virksomhed, og så har jeg produceret en del mindre videoer til politiske og non-profit formål. Så jeg har da en lille smule styr på det. :)

Det er min opfattelse at emnet videoredigering ofte tager en nærmest religiøs drejning hvor ordet "Final Cut" sættes på en piedestal og sikkert med rette, men det er også mit indtryk at netop dem der promoverer det mest - ikke har brug for 90% af hvad det faktisk kan, og så er det altså et RET dyrt statussymbol at erhverve sig...

På det seneste var vi fået flere nye brands ombord, det er mig der som udgangspunkt skal kende alle løsningerne ift. licensering og kundetype, (studenter, private, virksomheder, skoler og offentlige virksomheder), dén del har jeg ret godt styr på men jeg skal gerne også vide lidt lidt om selve produkternes muligheder / begrænsninger og i alt beskedenhed er jeg ekstremt hårdtarbejdende og engageret med en allroundviden om temmelig mange programmer efterhånden men nu jeg må simpelthen af tidsmæssige årsager kaste håndklædet i ringen og i al ydmyghed spørge evangelister, passonerede filmskabere, amatører og glade kreative aminoer om deres erfaringer med forskellige brands af videoredigerings-software.

Hvilket program bruger du? Hvorfor har du valgt netop dét program? Kan programmet i virkeligheden meget mere end du har behov for? Hvilke features i hvilket program betyder mest for dit valg af produkt ?

Nogen der i øvrigt kender til nogen pålidelige testresultater, reviews eller andre sammenligninger der er udgivet for nyligt ?

Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Dmedia Trading Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, altså som udgangspunkt så er det jo smag og behag i forhold til hvad man er vant til og til hvilket formål disse værktøjer skal bruges. Der er virkelig forskel på hvordan de professionelle og amatørsystemerne fungerer - og hvilket behov man har.

Jeg har ikke selv den store erfaring inden for consumermarkedet da jeg dagligt arbejder professionelt inden for TV branchen. Det er jo lidt med redigeringssystemer som med håndværkerværktøj. En kompressor fra Jem og fix kan give gode resultater hjemme i carporten - den har både barmålere og fancy maling, men er der 10 der skal bruge luft samtidig hver eneste dag i otte timer, så kræver det en stor enkel maskine uden målere og maling, men som er hyperstabil 24/7. Og det er bl.a det Final Cut (I hvert fald inden de lavede det om til X versionen :-/ ) og som kongen af redigeringssystemer AVID mestrer af alle.

Nej AVID har ikke fancy overgange på 200 forskellige måder, faste skabeloner til bryllupsvideoer ect. ect. - men det er stabilt. Hver dag. Også på store netværk.

Så hvad skal det bruges til og hvad skal kunderne lave. Så køber man maskinen derefter. 

Mvh
Lars 

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Johansen:

Jeg forhandler software til videoredigering fra Sony Creative, Corel, Adobe, Magix og Pinnacle via. vores webshop og i dialog med kunden.

Jeg har undervist i Sony Creative på 2 afholdte tidligere events af VideoMarathon og jeg har undervist 40 ingeniører på en større dansk virksomhed, og så har jeg produceret en del mindre videoer til politiske og non-profit formål. Så jeg har da en lille smule styr på det. :)

Det er min opfattelse at emnet videoredigering ofte tager en nærmest religiøs drejning hvor ordet "Final Cut" sættes på en piedestal og sikkert med rette, men det er også mit indtryk at netop dem der promoverer det mest - ikke har brug for 90% af hvad det faktisk kan, og så er det altså et RET dyrt statussymbol at erhverve sig...

På det seneste var vi fået flere nye brands ombord, det er mig der som udgangspunkt skal kende alle løsningerne ift. licensering og kundetype, (studenter, private, virksomheder, skoler og offentlige virksomheder), dén del har jeg ret godt styr på men jeg skal gerne også vide lidt lidt om selve produkternes muligheder / begrænsninger og i alt beskedenhed er jeg ekstremt hårdtarbejdende og engageret med en allroundviden om temmelig mange programmer efterhånden men nu jeg må simpelthen af tidsmæssige årsager kaste håndklædet i ringen og i al ydmyghed spørge evangelister, passonerede filmskabere, amatører og glade kreative aminoer om deres erfaringer med forskellige brands af videoredigerings-software.

Hvilket program bruger du? Hvorfor har du valgt netop dét program? Kan programmet i virkeligheden meget mere end du har behov for? Hvilke features i hvilket program betyder mest for dit valg af produkt ?

Nogen der i øvrigt kender til nogen pålidelige testresultater, reviews eller andre sammenligninger der er udgivet for nyligt ?

Hej Dennis,

Jeg bruger selv Final Cut Express 4 og er meget tilfreds med det. Det kan det jeg skal bruge og mere til - dvs. hvis jeg en gang i mellem vil udfordre mig selv og lære noget nyt, så er der altid mange gode idéer at finde på youtube mht. intro, klip, farve mm.

Jeg startede med iMovie, men da det "spiste" lidt af film kvaliteten blev jeg nødt til at opgradere. I starten syntes jeg FCE4 var uoverskueligt, men så fik jeg nogle instrukser fra en der går på filmskole i USA, da de anvender Final Cut (pro gætter jeg på..). Og når man først lærer nogle få basale ting, så er indlæringskurven meget let, syntes jeg.

Men årsager til mit valg: Lækker moderne brugerflade, "value for money", brugervenligt (når man først har set lyset..), understøtter setup med ekstern harddisk hvilket gør ens bærbar hurtigere i forbindelse med videoredigering, populært hvilket gør at man let og hurtigt kan få hjælp og tips på nettet, gode eksportmuligheder, stabilt, kræver ikke så meget af ens bærbar/stationær såfremt du bruger en ekstern harddisk. 

Hvis jeg skulle bruge et windows produkt, ville det nok være Sony Vegas, da det minder om.

God aften! Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)