Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sourcing af leverandører

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere :-)

Jeg går så småt og udvikler min forretningsidé, og jeg er i den forbindelse stødt på et spørgsmål, som jeg tænker I med erfaring kan besvare mig på:

Hvordan fastlægger og sourcer i potentielle konkrete leverandører, når man skal penetrere markedet for første gang?  Jeg er godt bekendt med, hvordan man indhenter tilbud, vurderer prissætning, kvalitet, service, leverandørens kernekompetence, øvrige kompetence el - altså forløbet efter forbindelsen - men jeg tænker i først omgang bare det at blive kædet sammen med dem? Opererer I i databaser, som nuværende amatører som jeg ikke kan tilgå?

Mit spørgsmål omfatter både det industrielle- og mellemhandlermarkedet, og det er afledt af, at jeg ikke i forvejen har opbygget mig netværk til at indhente tilbud fra.

Venligst

Rasmus Hansen

Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Jan 13
Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Jan 13
Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kan ingen hjælpe? :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 13:19

Rolig nu det er ikke en gang 24 timer siden du postede dit første indlæg.

Når du ikke får svar er det som oftest fordi indlægget er rodet og uklart.  Det er jo ikke til at finde ud af hvad det er for leverandører du søger ud fra det du skriver!

Men der er mange muligheder:

Internationale fagmesser

Fagblade

brancheforeninger

Div. indkøbsguides   f.eks www.kompass.com eller www.wlw.de 

Ambassaders handelsafdelinger 

Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Jan 13
Skrevet kl. 15:09

Hej Ravn,

Jeg synes det fremgår ret tydeligt og klart, hvad jeg søger. Det er en generel forespørgsel om, hvordan man finder de nødvendige leverandører, som jeg også understreger både kan befinde sig på det industrielle- eller mellemhandlermarkedet. Jeg er godt bekendt med, at proceduren kan være forskellig, afhængig af hvilken type leverandør man søger, men er også bevidst omkring, at der er generelle procedurer for dem uden et eksisterende netværk. Google eller søgefunktionen var ikke behjælpelig, men jeg skal da beklage, at jeg fik bumpet min tråd for ofte.

Du skal under alle omstændigheder have tak for hjælpen. Dine henvisninger til "indkøbsguides" løste mit spørgsmål.

Fra Holstebro
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 76
Fra  Joinsport Skrevet kl. 15:20

Hej Rasmus

Mangler du nogle fede T-shirt, så kan vi måske finde ud af noget.

Kan kontaktes på: joinsport@joinsport.dk

Venlig hilsen

Simon Jensen

C/o joinsport

Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Jan 13
Skrevet kl. 15:23

Hej Simon,

Tak for din tid.

Desværre søger jeg mere specifikt elektronikbranchen, der kan levere komponenter på modul-niveau, men tak for tilbuddet :-)

Venligst

Rasmus Hansen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)