Vi har en uafhængig facebookside (fællesskab) med rundt 30.000 likes. Vi pønser på at smide nogle posts op, hvor vi nævner udvalgte produkter. Det har vi aldrig praktiseret før. Det må vi kunne tjene penge på.
Kort sagt, så er svaret ja. I kan godt tjene penge på at smide reklamer op på facebook. Du kan evt læse om det begreb der hedder Affliate Marketing. Mange er dog trætte af, at skulle de efterhånden hundredevis af reklamer igennem, hver dag. Hver dag bliver man stillet op imod reklamer, og det er kun de vigtigste der får opmærksomhed.
Det hele foregår således, at du/I har en aftale med den pågældende virksomhed I vil i samarbejde med, om at I får en procentdel af hvert solgte produkt eller hvert klik, der refererer fra din/jeres side af.
Problemet for mange af disse sider er, at de var for useriøse at starte med. Jeg tror ikke, at der er så mange inde på "Os som elsker vingummi bamser" - der vil købe en Audi A8. Det kræver nogle undersøgelser, som målgruppe og aktivitetsindhold.
så vi skal have fat i hver enkelt producent og lave aftaler med dem? Jeg har hørt om sådan noget databaseagtigt, hvor man kan finde producenterne. Spiller det?
så vi skal have fat i hver enkelt producent og lave aftaler med dem? Jeg har hørt om sådan noget databaseagtigt, hvor man kan finde producenterne. Spiller det?
Det kaldes for et affiliate netværk. Her opretter annoncøre (firmaerne) og publisherne (dig). Hos nogle netværks skal du først godkendes af annoncøren (Partner-ads & TradeDoubler), og hos andre netværks kan du hente kampagnerne direkte (EuroAds & NetBooster). Hvis I vil smide undersøgelser og konkurrencer op, skal I nok tilmelde jer EuroAds og NetBooster. De har de største udvalg af disse kampagner. Hvis I har i tankerne at smide produkter op, så skal I nok tilmelde jer Partner-Ads og TradeDoubler.