Diesel brændstof... så det kunne være en idé at sælge tønder online så man kan tanke bilen hjemme fra.
Puha, det bliver vist voldsomt svært at konkurrere på prisen med det. Tankstationer køber jo hjem i hundredvis af tønders mængder. Det er slet ikke billigt. Samt transport, opbevaring o.lign. Men slet ikke nogen dum tanke når man ikke har nok brændstof til at nå frem til nærmeste station :P
Jeg har jo op til flere hobbyer, men det er svært at gå videre med fx så kan jeg godt lide at rode med scootere osv. Men der bliver svært med dropshipping, da der er mange forskellige mærker.
Ideen er rigtig god med personlig plejeprodukter, tror bare der er svært at få nok avance til at sælge det på nettet, hvor du har fragten oveni. Og så er der udfordringen med at komme ind i markedet, som bliver kørt hårdt af dansk supermarked, Coop + et par stykker andre. Omvendt, du kan nok få en en billigere husleje, end man kan få inden for detail.
Men et råd er at sælg enige Ingen anden gør. Husk du at du skal skabe et behov, sælge til den rigtige pris ( hverken for dyrt eller for billigt) og til en avance der er bedre en dine evt. konkurrenter.
Den med brændstof er da ikke helt tosset, men det kræver en tankbil.
Hvis jeg kunne side hjemme ved computeren om aftnen og købe benzin, og der kom en tankbil forbi inden jeg skulle afsted næste dag, så ville det helt sikkert være noget jeg ville benytte.
Det er oftest de mest benyttede produkter, der er i direkte konkurrence. Hvorfor ikke gøre sig umage indenfor et felt, der er uberørt? Alle kan opkøbe 20.000 tandbørster fra producenten, men hvordan vil man sælge dem, når folk alligevel køber dem på tilbud i Netto til 5 kroner? Det jeg tror er godt for dig er, at finde et produkt, stort eller lille, som folk til dels bruger, men hverken er opreklameret eller i stor konkurrence.
Jeg forstår at du gerne vil lave webshop eller noget lign. købmandsbutik på nettet. Jeg tror du bør gå efter en idé du ved hvor du har kunder til. Du har en bedre viden om hvad man kan sælge i din omgangskreds/aldersgruppe/skole/institutioner, end mange ældre iværksættere. Det kan være hvad som helst. Kan du til en fest sælge sjove hatte eller gimmicks, også få fat i de omkring liggende byers unger, så kan du godt tjene til indkøb af varer næste gang, også er du igang.
Held og lykke med det, husk nu som mange iværksættere siger: du skal bare gå igang med noget.