Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er de små ting der gør forskellen...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Amino folks :)

Jeg tænkte at jeg lige ville dele min lille "solstråle" historie med Jer. 

Det er om, hvordan små ændringer i hverdagen kan have stor betydning

Jeg har nu boet i Thailand i 5 år (hvorfra jeg driver en online marketing virksomhed). 

I Thailand har stort set alle en bike, som bruges til at komme fra A til B selfølgelig :)

Jeg røg også med på denne dille og kørte på bike hver eneste dag når jeg skulle til og fra arbejde, når jeg skulle ud og handle, når jeg skulle mødes med venner ja, selv når jeg lige skulle ned i 7/11! 

Det betød at jeg stort set ikke fik rørt mig, da mit arbejde er, at sidde foran computeren dagen lang. 

Tid til ændring

Jeg blev træt af slet ikke at røre mig og tænkte at en cykel da ville være en god start. 

Så kunne jeg bruge den i stedet for biken og da jeg har 5 km hver vej til kontoret, så ryger der ihvertfald 10 km i benene hver dag blot på den konto. 

Den lille ting gjorde forskellen

Og det var egentlig det der første til indlægget her. 

Nu er der gået 1½ måned ca, hvor jeg har cyklet til og fra arbejde og nu starter min vægt for første gang i 4 år med et 7 sal :) 

Så op på jernhesten med dig, hvis der er mulighed for det, i stedet for bil eller bike :)

PS: beklager de grimme tæer... det er vidst noget med det er arveligt ;)

Kristian Ole Rørbye

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fedt, Kristian, tillykke med resultatet!

Jeg tabte mig en del for nogle få år siden, og starten på mit vægttab var faktisk ret enkel. Jeg gik en lang tur hver aften når jeg kom hjem. Små ting kan absolut gøre en stor forskel.

Mvh Carsten

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:02

En anden lille vane ændring, som nemt kan gøre en forskel er.. Let røven :)

Vi havde for nyligt en kendt fys' forbi til et oplæg motion i en travl hverdag og en af de små forskelle han nævnte, som kunne gøre rigtig meget er hvis man vænner sig til og stå op og arbejde nogle timer dagligt!

Nu har jeg det ikke bekræftet fra andet sted, men eftersigende skulle 5 timer dagligt på en normal arbejdskalender, svare til en årlig forbrænding på niveau med 10 x marathon løb !

Statsautoriseret revisor - København

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:26

Tak @Carsten :)

Ja, der er noget om snakken Cef ;)

Hvor om alting er, så er det ihvertfald de små ting der i første omgang skal i fokus, hvis man gerne vil tabe lidt af det overflødige. 

Jeg tror, at hvis man stirrer sig blind på tal, kurer etc. så går man død inden man overhovedet er kommet i gang. 

Kristian Ole Rørbye

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:11

I dag blev der cyklet lidt længere end til og fra kontoret. 

Det er søndag og der skulle ske lidt udover det sædvanlige. 

Så det blev til en off-road tur på cyklen 22 km ned af et kæmpe bjerg her i Nordthailand. 

Hvilke oplevelse! Det kan kun anbefales, hvis man skal på ferie på disse kanter (Chiang Mai)

Se et par billeder fra turen her: 

Kristian Ole Rørbye

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Jacobsen:

Super fedt, Kristian, tillykke med resultatet!

Jeg tabte mig en del for nogle få år siden, og starten på mit vægttab var faktisk ret enkel. Jeg gik en lang tur hver aften når jeg kom hjem. Små ting kan absolut gøre en stor forskel.

Mvh Carsten

Det er jo dejligt, at små ting kan ændre meget. Jeg skal ikke kunne sige om du ved det Carsten, men din løsning med en lille gåtur hver aften er faktisk rigtig god. Det er ikke fordi man taber sig af dette, men det skyldes at kroppen frigiver enzymer og når man så spiser, så optages fedtet ikke i samme grad i blodet som derefter sender det til fedtdepoterne eller til organerne, men til gengæld bliver fedtet lagt på musklerne og da vi hele tiden bruger vores muskler, så forbrænder vi mere.

Ved godt at det ikke har meget med tråden af gøre, men ville blot lige give min viden omkring det videre :)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 15:29

Jeg cykler 10 km. dagligt, samtidig med at jeg styrketræner 3-4 gange om ugen. Ikke nok med at det er sundt med en masse motion, så giver det også en mase energi, så man bedre kan koncentrere sig om sine arbejdsopgaver. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:33

Martin Dyrhøj:
Jeg cykler 10 km. dagligt, samtidig med at jeg styrketræner 3-4 gange om ugen. Ikke nok med at det er sundt med en masse motion, så giver det også en mase energi, så man bedre kan koncentrere sig om sine arbejdsopgaver. 

Lige præcis! 

Det giver dig rigtig meget overskud i hverdagen og lyst til at leve sundt - det er totalt win win win win :)

Kristian Ole Rørbye

Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:43

Dejlig historie, Kristian!

Undskyldninger er der nok af, men du greb chancen for at få noget motion. Det lukrerer du så på nu - tillykke med dit vægttab :-)

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:21

Hej Rasmus, 

Mange tak :) 

Ja, jeg greb chancen og har ikke haft så meget energi som jeg har haft på det sidste i laaang tid. 

Det er "total optur" som man siger :)

Mvh. 

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)