Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansætter du folk?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skulle ansætte, ville udseendet på ansøgning (opsætningen og layoutet) betyde noget?

Vil ansøgningen blive mere interessant?

mvh
Jakob 

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja for f..... Ville aldrig ansætte nogen der ikke har brugt tid og gjort sig umage på sin ansøgning :) 

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville det da helt bestemt og den holdning håber jeg da at alle har der ansætter folk :)

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja. Det betyder noget.

Gider folk ikke at rette stavefejl og sætte det ordentligt op, gider jeg heller ikke kalde dem ind til samtale. :-)

Se også den her:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vel afhænge af jobbet - var det noget der ikke krævede skrift og manden ellers virkede flink så gik det vel fint med ordblindhed - men samlet - en ansøgning skal være "to the point" og fri for forstyrrende stavefejl

Den skal heller ikke handle om, at ansøger ville ha det fedt med at blive antaget, den skal handle om hvad ansøger kan tilføre

Jeg har oplevet mange ansøgninger som gik mere på, at HEJ jeg ville se det som stort spring i min karriere at komme til at sælge xxx - Det er jo ikke lige det vi søger folk for. Vi søger folk der vil gavne os og ved da godt, at det så også kan være en fordel for dem, men de skal ikke gerne søge, for at få en fordel selv.

Stavefejl, tjo ikke gerne men afhængigt af jobbet. Jeg har forståelse for at nogen staver ah hælveden til, og hvis ikke stavning er afgørende, så kan man leve med det, bare sproget/formuleringen angiver noget potentiale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt det man kan lægge i en ansøgning betyder noget. Man skal huske på, at man er i konkurrence med alle de andre, og hvis de har et bedre indhold og opsætning så bliver man valgt fra.

men jeg er enig med John, at mange laver den fejl, når de skriver ansøgning, at de ikke skriver hvad de kan tilbyde virksomheden, men skriver hvad virksomheden kan tilbyde dem. Man skal kigge på stillingen, og ud fra den beskrive punkt for punkt, hvad man kan gøre for virksomheden, og jeg tror man skal bruge sine kræfter her frem for opsætningen, men opsætningen skal selvfølgelig fungere.

mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ville måske fange øjet bedre, hvis den var sat lækkert op, men vigtigst af alt i en ansøgning er nu en gang teksten. Så et lækkert design er bare bonus. Har du en god tekst, kan du med et dårligt design stadigvæk få jobbet, mens det er meget svære omvendt. Fokus skal være på indholdet!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærligt talt, så det vigtigste er at jeg har et job som matcher den pågældende. Men sidder jeg med 2 kandidater, der er lige gode fagligt, så klart vil jeg vælge den, der har brugt mere tid på ansøgningen og uden stavefejl.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

en lort i cellofan er stadig en lort.....

jeg har aldrig ansat nogen fordi de havde lavet en pæn opsat ansøgning. Det er muligt det har noget at gøre med de brancher jeg har arbejdet indenfor, men jeg tænker at substans altid kommer før formen... 

Så det vigtigste er indholdet, og hvis det er godt, er det bare ekstra fint hvis ansøgningen er sat flot op.

Det allervigtigste er dog den samtale som jeg formoder står mellem ansøgningen og ansættelsen i langt de fleste tilfælde :-)

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For et par uger siden fik jeg pr. mail en meget kreativ ansøgning, der i sin fulde længde lød:

"Dette er en ansøgning"

Det var et vildt skud. Måske ville jeg have betragtet det som modigt og sjovt, og måske ville dette have inspireret mig til at undersøge mere om personen bag.

I stedet gav jeg følgende svar:

"Dette er et afslag".

Ansøgningens form betyder noget for det samlede indtryk af personen.
De medbetydninger der følger med et flot og ordentligt dokument har en betydning for, hvordan vi tolker indholdet af dokumentet.
Det er vigtigt at holde en stil, der matcher modtagerens forventninger - der ved viser du modtageren respekt, hvilket også har betydning for, hvilket lys din ansøgning blvier læst i.
Men det vigtigste er altid, at din motivation og dine faglige forudsætninger fremgår klokkeklart.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)