Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps kun med underskud !

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Kan i hjælpe mig !

Vi er 3 selvstændige som vil bygge et værksted.

Aftalen er at alle indskyder 300.000 kr. i et nyt Aps
Hvordan overføre man smartest så mange penge fra eget Aps til det fælles ?

Det nye Aps vil med 900.000 kr i indskud kun have udgifter til grund og materialer.
Der vil ikke være nogle indtægt - alle 900.000 kr vil blive brugt til køb af materialer.
Vil vi så få 25 % tilbage i moms ?? 225.000 kr ??? Det er da en dårlig forretning for skat.

Fremover vil firmaerne leje sig ind til beskedne beløb der kun dækker udgifter til el, varme m.v
Altså vil der aldrig komme en seriøs indtægt, evt. overskud vil gå til forbedringer.

Hvis huslejen skal sættes op til realistisk husleje, så er der ikke nogen fordel i at komme med pengene selv.

Skal der afskrives på sådan et byggeri og grund - jeg mener pengene kommer jo fra indskud og der er ingen indtjening at betale skatten af..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du hørt om begrebet "transfer pricing" - regler om at der skal ske afregning mellem nærtstående på markedsvilkår?

Når der er tale om en investering i den størrelsesorden så få konceptet vurderet af en revisor. Lige nu bygger forudsætningen for jeres arrangement på et ikke lovligt grundlag.

Tilmeldt 15. Apr 10
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 16:15

Vi gør ingen ting uden en revisor er med ind over, men inden vi bruger revisorens tid, skal vi lige have styr på om det overhoved kan lade sig gøre. 

Ideer som denne kommer på byggepladsen og er blot skitseret på en gips plade. Nu skal vi bare have fundet ud af hvordan vi gør det og om det så stadig er en god og lovlig forretning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

Dels sin Henrik skrev - meget tyder på transferpricing mellem selskaberne og det er helt klart ulovligt og noget skat er meget opmærksomme på - husleje og alt andet skal være markedspris

Dertil, I køber vel ikke materialer I ikke skal bruge, så købsmomsen der der vel altid fradrag for når det er materialer i bruger så den besparelse ser jeg ikke lige, den har i enten hver især eller i det samlede

Dertil kommer, at alt hvad I måtte gære som var forbedringer i forhold til grunden vil være noget der aktiveres - og

alt hvad I måtte ha af udgifter, afskrivninger osv i det nye aps vil jo bare give underskud som I ikke kan bruge til noget som helst, andet end at skubbe det frem indtil der kommer et overskud der kan bruge det - og

som du beskriver det vil i hurtigt ha brugt egenkaptialen og måske skulle lukke med underskuddet som rent tab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 10
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 16:39

Hvordan er fremgangsmåden så..

Vi har hver især pengene og vil bare gerne bo billigt ! (i hver fald blander vi os ikke i hvordan vi låner, eller skaffer indskudet hver i sær. Dette er vores eget problem, firmaet der skal eje bygningen skal ikke hæfte for noget, hvis en af parterne ikke kan betale, afdrag m.v)

Vi bygger selv i fritiden og samler så alle materiale udgifter som vi "deler" imellem os, deraf størrelsen på vores indskud.

Hvis vi ejer det, kan man så ikke på lovlig vis blot bo til kostprisen ?

Jeg undskylder min uvidenhed, men jeg skal jo starte et sted..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00

stedet er nok en revisor med de konkrete tal . men overordnet er det noget af dyrere man kan, at ha fri bolig som ejer af ApS eller bo billigere end markedet så det er ret kompliceret det i vil + lyder som om det kan få indflydelse hvis en ikke klarer sig .- og I skal ofre en time med en revisor - søg evt www.agera.dk for et par gratis uforpligtende tilbud. Hitter i på noget på gipspladen der virker utroligt skattebesparende, så vær meget skeptiske, det er ikke let at finde noget der ikke som max udskyder skat

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:27

JTT:

Hvordan er fremgangsmåden så..

Vi har hver især pengene og vil bare gerne bo billigt ! (i hver fald blander vi os ikke i hvordan vi låner, eller skaffer indskudet hver i sær. Dette er vores eget problem, firmaet der skal eje bygningen skal ikke hæfte for noget, hvis en af parterne ikke kan betale, afdrag m.v)

Vi bygger selv i fritiden og samler så alle materiale udgifter som vi "deler" imellem os, deraf størrelsen på vores indskud.

Hvis vi ejer det, kan man så ikke på lovlig vis blot bo til kostprisen ?

Jeg undskylder min uvidenhed, men jeg skal jo starte et sted..

Læs følgende link

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=69333&vId=0&lang=DA

så kan du/i konstatere, at denne konstruktion er prøvet mange gang og SKAT har derfor udarbejdet et helt særligt regelgrundlag, som tager udgangspunkt i ejendommens værdi, anskaffelsessum eller offentligejendomsværdi, hvoraf der skal beregnes en værdi af fri bolig.

Værdi af fri bolig beskattes som personlig indkomst.

Udgangspunktet er derfor markedsværdien og ikke en tilfældig lav kostpris.

Konstruktionen er sjældent rentabel, desværre.

Tonny

Tilmeldt 15. Apr 10
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 12:28

Tak for dit link !

Når jeg læser dette så forstår jeg det som privat bolig betalt af firmaet på en eller anden måde.

I vores tilfælde er det jo vores firmaer der ejer et aps som har en bygning til erhvervsformål, altså et værksted som vi benytter til erhverv.

Er der nogle forslag til hvordan vi stiller det op så.  Altså 3 ejere af et  stort fælles værksted, hvor huslejen ikke er kæmpe, da firmaerne selv har betalt opførselen af bygningen.

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:45

Så vidt jeg ved får i ikke 225.000 tilbage i moms men 180.000 da man jo trækker 20% fra varer man køber og tillægger 25% til varer man sælger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:59

JTT:
I vores tilfælde er det jo vores firmaer der ejer et aps som har en bygning til erhvervsformål, altså et værksted som vi benytter til erhverv.
ok I skal ikke bo der. Så kan I jo godt følge jeres tanke - men også bare bygge og eje som 3 aps i har i dag

Moms på det som i køber kan trækkes fra på helt samme måde uanset det sker fælles eller i hver jeres selskab så der ligger jo ikke en forskel og det er vel ikke i sig selv en fordel, at isolere et underskud i et nyt selskabs som ikke har noget kommende overskud at bruge det på i skattefradrag - det er vel bedre at få det underskud til at ligge i de selskaber der har drift og overskud det kan modregnes i - Det er vel heller ikke en fordel med lav husleje, den kunne vel mindst lige så godt være korrekt marked pris når det er til jer selv i betaler?. 

Tag en snak med en revisor og betal lidt for et konkret råd ex Tonny fra http://www.erhvervs-consult.dk/ 

vh John H

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)