Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde vil ikke betale moms - kommer fra udlandet

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en kunde, som ikke mener, han behøves betale dansk moms, når han ikke bor i Danmark. Han siger han blot skal oplyse CPR-nummer for at kunne få en faktura uden moms. Jeg har dog hørt fra flere, at det kun er tilladt at sælge uden moms, hvis der er tale om en virksomhed, men jeg vil lige høre, om der er nogen der har styr på disse regler?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jeppe Petersen

BackupBox

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Seo Andersen:
Hvis det er en privat kunde skal du opkræve moms

 

Nej - ikke nødvendigvis. Det kommer an på om vedkommende bor i EU eller uden for EU - og så hvilken vare/ydelse der er tale om....

 

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

yes dansk moms til privat - forudsat vi taler EU. Her får firmaer uden dansk moms mod dog så at betale den lokale moms ved importen i stedet (og som al anden købsmoms, kunne trække denne importmoms fra) Privatpersoner betaler altid moms i købslandet i EU

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeppe - BackupBox:

Hej Aminoer

Jeg har en kunde, som ikke mener, han behøves betale dansk moms, når han ikke bor i Danmark. Han siger han blot skal oplyse CPR-nummer for at kunne få en faktura uden moms. Jeg har dog hørt fra flere, at det kun er tilladt at sælge uden moms, hvis der er tale om en virksomhed, men jeg vil lige høre, om der er nogen der har styr på disse regler?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jeppe Petersen

BackupBox

Er din kunde det arbejde du skal lægge i dette værd? - Kunden kan evt, selv henvende sig til myndighederne og få momsen tilbage?!?!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Jeppe - BackupBox:

Hej Aminoer

Jeg har en kunde, som ikke mener, han behøves betale dansk moms, når han ikke bor i Danmark. Han siger han blot skal oplyse CPR-nummer for at kunne få en faktura uden moms. Jeg har dog hørt fra flere, at det kun er tilladt at sælge uden moms, hvis der er tale om en virksomhed, men jeg vil lige høre, om der er nogen der har styr på disse regler?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jeppe Petersen

BackupBox

Er din kunde det arbejde du skal lægge i dette værd? - Kunden kan evt, selv henvende sig til myndighederne og få momsen tilbage?!?!

Hej Karsten

Jeg har tænkt samme tanke omkring, om det er det værd, og rent ud sagt, vil det nok ikke kunne betale sig økonomisk nej.

Ved BackupBox gør vi dog alt for at yde den bedste service, og derfor undersøger vi også tingene, når vores kunder efterspørger det.

Jeg har også skrevet til kunden at han selv vil kunne henvende sig til staten for at få pengene tilbage, men dette var han ikke interesseret i, så nu undersøger jeg det.

Det kan jo være det også bliver relevant for senere forretninger, og så er det jo altid godt at lære nyt ;-)

Så tak til alle jer flinke Aminoer.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jep det var derfor jeg skrev at jeg gik ud fra det var inden for EU. I må slet ikke videresælge til uden for EU uden den eksportregistrering (enkelt klik inde i ændringsblanketten når du er logget på virk.dk) Se til at importregistrere samtidigt, koster ikke men kan lette senere - ex ved returvarer

Til uden for EU, ingen dansk moms, kun krav om, at du skal kunne påvise at varen har forladt EU 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe - BackupBox:

Hej Karsten

Jeg har tænkt samme tanke omkring, om det er det værd, og rent ud sagt, vil det nok ikke kunne betale sig økonomisk nej.

Ved BackupBox gør vi dog alt for at yde den bedste service, og derfor undersøger vi også tingene, når vores kunder efterspørger det.

Jeg har også skrevet til kunden at han selv vil kunne henvende sig til staten for at få pengene tilbage, men dette var han ikke interesseret i, så nu undersøger jeg det.

Det kan jo være det også bliver relevant for senere forretninger, og så er det jo altid godt at lære nyt ;-)

Så tak til alle jer flinke Aminoer.

En absolut ædel tanke!

Og hvis du har planer om, generelt at handle med folk der kan have brug for denne service er det jo også fint... - Men den service ud yder her, den går jo far alle dine normale kunder!

Jeg har selv engang sagt ti en kunde, at hos mig fakturere vi med moms, og hvad han for refunderet af hvem bagefter blander vi os ikke i! - Der er har på snart 3 år været én... Så jeg er glad for at jeg ikke brugte tid på at finde ud af alt muligt jeg ikke ville få nogen synderlig værdi ud af.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jep det var derfor jeg skrev at jeg gik ud fra det var inden for EU. I må slet ikke videresælge til uden for EU uden den eksportregistrering (enkelt klik inde i ændringsblanketten når du er logget på virk.dk) Se til at importregistrere samtidigt, koster ikke men kan lette senere - ex ved returvarer

Til uden for EU, ingen dansk moms, kun krav om, at du skal kunne påvise at varen har forladt EU 

vh

Mange tak Cookie, dejligt du altid er hurtig til at hjælpe herinde på Amino.

Så må jeg lige få det registreret derinde. Kan jeg sælge det lige så snart jeg har vinget det af inde på virk.dk eller skal jeg først modtage bekæftigelse på, at jeg nu er exportregistreret?

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)