Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have en enkeltmandsvirksomhed samtidig med at man har et IS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja mit spørgsmål er egentligt så simpelt som overskriften lyder.

Jeg har på nuværende tidspunkt en enkeltmandsvirksomhed. Derudover har jeg nogle andre aktiviteter som jeg gerne vil samle i et firma sammen med en anden person. Kan det lade sig gøre for mig at starte et IS samtidig med at jeg har min enkeltmandsvirksomhed?

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det korte svar er et Ja :)
 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Korte svar er dejlige. Tak skal du have ;)

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper korrekt er inde på er det teoretiske svar ja.  Men det er ikke nødvendigvis det samme som at den virkelige verden er så enkel. Læren om interessentskaber bygger i høj grad på praksis. Her kan det f.eks. være problematisk hvis dit enkeltmandsfirma fungerer i samme branche som interessentskabet. Det vil konflikte med loyalitetsforpligtigelsen i et IS.

Under alle omstændigheder få lavet en klar aftale om samarbejdet, hvad det omfatter mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det fik Henrik også lært mig i sidste uge :) at ja det kan man men det vil afhænge af det konkret, om der kunne være et loyalitetsbrud mod det andet I/S men med en ejeraftale kan man i alle fald både få specificeret hvad det I/S præcist laver så det er let at se om det er brud på loyalitet og samtidigt er en ejeraftale helt nødvendig i et hvert I/S - medens man er venner - så alt der kan reguleres er reguleret som det angivet lidt ses i linket EJERAFTALE der også regulerer jeres indbyrdes forpligtelser for driften, rettigheder og evt ulige fordeling af overskud

Kombiner den med aftale om det nye evt

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)