Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kloge SEO-hoveder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved, I ved det? ;) 

Skal levere tekst til en hjemmeside, hvor der ikke skal være tekst på forsiden. Jeg har læst noget om, at der bør linkbuildes fra undersider til forsiden. Her kommer der selvfølgelig til at ligge et eller flere billeder, som kan ALT-tagges. Men hvad er bedste strategi, for at dette ikke bliver et problem i forhold til SEO? Tak.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 106
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 13:34

Du behøver ikke at linke fra alle underside til forsiden. Et menupunkt "Forside" burde række fint, ellers så sæt links ind til forsiden på de undersider hvor det giver mening for de besøgende

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:52

Ja, spørgsmålet er jo, om det giver mening, men jeg mener jo, det er et problem, hvis en underside ranker bedre end forsiden. Normalt bruger jeg altid tekst på forsiden, derfor spørgsmålet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11

Du bør linke både internt og eksternt til forsiden med relevante ankertekster, samt udfylde title og meta description.

Har du mulighed for det, så optimer på overskrifter til afsnit på forsiden.

---

En side uden tekst kan godt komme til at ranke fornuftigt, men det kræver mere arbejde med linkbuilding.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 14:29

Mange tak - så ved jeg det til en anden gang, for kunden har nu lagt om-teksten på forsiden ;)

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 14:55

En anden lille ting kunne være, at normalt har man et logo, eller tekst øverst på siden. Sørg for at ALT teksten er udfyldt på logoet, og at klik på det peger på forsiden. Sørg også for, at dette link er det første Google møder...

Der er nogle temaer hvor man kan have menuer over logo tekst mm, men det er ikke smart i dit tilfælde hvor underside ranker bedre end forside. Det kan afhjælpe også.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 17:32

Så det vil sige, at hvis det nu var en frisør i København, kunne man optimere sidens title, metadescription, ALT-tag, logo, fotos til noget i den stil ... Og så kan man optimere undersider til frisurer, hårplejeprodukter eller lign. 

OK, mange tak - Jeg synes selv, det er lidt en uskik med en tekstfri forside, men der er åbenbart mange, der vil have det sådan. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)