Lige nu driver jeg bloggen www.KirstineFaber.wordpress.com, men jeg har tanker om at købe eget domæne. På bloggen giver jeg tips og tricks til hvorledes private kan planlægge deres egne fester.
Der findes derfor også masser af fest leverandørere som denne side vil være interessant for.
Mine spørgsmål er derfor følgende:
1) Hvorledes kan jeg håndtere betalingen fra leverandøre der betaler for, at mine læsere klikker sig videre ind på deres hjemmeside? (det er altså bestemte virksomheder som jeg har lavet en konkret aftale med)
Der findes plugins til wordpress som tracker antal unikke klik, men jeg vil anbefale at benytte en trediepart til tracking og afregning, da der ofte opstår twister, hvis leverandørens tracking ikke viser det samme som din.
Både dig og dine leverandører kan let og uden de store omkostninger oprette jer hos partner-ads.com, hvor du sikkert også kan finde ny inspiration til indhold og leverandører.
Normalt er klikpriser under 1 kr. og ofte kan det bedre betale sig at indgå aftaler om %-betaling af salg eller pris pr. lead.
Jeg tror du helt klart har ret i at % betaling bedre kan betale sig. Men det kan man vel kun måle hvis de bestiller efter de via links på min side, har klikket sig over på leverandørens side?
Så hvis de fx gemmer leverandørens link til et senere tidspunkt hvor de går direkte til denne hjemmeside, så tjener jeg vel ikke noget?