Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener jeg penge på konkrete links?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige nu driver jeg bloggen www.KirstineFaber.wordpress.com, men jeg har tanker om at købe eget domæne. På bloggen giver jeg tips og tricks til hvorledes private kan planlægge deres egne fester.

Der findes derfor også masser af fest leverandørere som denne side vil være interessant for.

Mine spørgsmål er derfor følgende:

1) Hvorledes kan jeg håndtere betalingen fra leverandøre der betaler for, at mine læsere klikker sig videre ind på deres hjemmeside? (det er altså bestemte virksomheder som jeg har lavet en konkret aftale med)

2) Hvor meget bør jeg jeg ca. tjene pr. klik?

Håber nogen kan hjælpe :)

(Hvis nogen kan udføre dette arbejde for mig, hører jeg også gerne fra vedkommende)

Mange hilsner fra Kirstine

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:40

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56

Der findes plugins til wordpress som tracker antal unikke klik, men jeg vil anbefale at benytte en trediepart til tracking og afregning, da der ofte opstår twister, hvis leverandørens tracking ikke viser det samme som din.

Både dig og dine leverandører kan let og uden de store omkostninger oprette jer hos partner-ads.com, hvor du sikkert også kan finde ny inspiration til indhold og leverandører.

Normalt er klikpriser under 1 kr. og ofte kan det bedre betale sig at indgå aftaler om %-betaling af salg eller pris pr. lead.

Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 12:50

Tak for svaret Karsten.

Jeg tror du helt klart har ret i at % betaling bedre kan betale sig. Men det kan man vel kun måle hvis de bestiller efter de via links på min side, har klikket sig over på leverandørens side?

Så hvis de fx gemmer leverandørens link til et senere tidspunkt hvor de går direkte til denne hjemmeside, så tjener jeg vel ikke noget?

Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 12:50

Tak Thomas. 

Mente nok google havde noget, men kunne ikke huske hvad det hed

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 13:11

Som Karsten skriver er Partner-ads en god løsning :-)

missyDK:

Men det kan man vel kun måle hvis de bestiller efter de via links på min side, har klikket sig over på leverandørens side?

Så hvis de fx gemmer leverandørens link til et senere tidspunkt hvor de går direkte til denne hjemmeside, så tjener jeg vel ikke noget?

Cookietiden er oftest på 30 dage. Så hvis de køber noget på leverandørens side indenfor 30 dage, vil du tjene penge på det.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

missyDK:
Men det kan man vel kun måle hvis de bestiller efter de via links på min side, har klikket sig over på leverandørens side?

Normalt gemmer man disse informationer i cookies og sætter en levetid på f.eks. 30 dage, så køb kan spores senere.

Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 13:22

Okay.

Hvor mange % af salget er det i så fald almindeligt at jeg skulle tjene?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33

%-satsen varierer typisk mellem 3-20% alt efter hvilke produkter det drejer sig om.

Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 13:35

Okay

Mange tak for svarene.

Vil arbejde videre med det, og så vende tilbage hvis der opstår flere spørgsmål :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)