Jeg har en lille virksomhed, hvor jeg køber brugte varer og vidersælger dem fra privaten. Jeg har ca 10 salg om måneden, hvor jeg hver gang opretter en faktura og bogfører salgbeløbet, med det samme i Dinero. Er det så nødvendigt for mig at lave en kasserapport?
det er det ikke - men hvis du kan forvente at sælge for mere end 50.000 kr per 12 mdr i træk (ikke kalenderår) så har du PLIGT TIL MOMSREGISTRERING som i linket og i så fald vil du har stor glæde af at bruge BRUGTMOMSORDNINGEN som i det link, MEN du skal overholder regler for både købsbilag og salgsbilag og bogføring korrekt - ellers går den ordning ikke. Det vil kræve oprettelse af specielle konti for salg og køb af brugtmoms varer for at kunne dokumentere - i så fald tag fat i en regnskabsfyr eller søg lidt herinde, det er forklaret et par gange
Det er du sikkert med, på ville bare lige pege på det i alle fald.
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja forudsat at dine købsbilag og dine salgsfakturaer er 100% korrekt udført OG du har lavet konti til at kunne vise alle dine brugtmoms køb og salg klart og tydeligt via Dinero - konto udtog for hver side der viser hver handel, salg og køb i ordningen, så bør det jo række - ellers må andre byde ind?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har en lille virksomhed, hvor jeg køber brugte varer og vidersælger dem fra privaten. Jeg har ca 10 salg om måneden, hvor jeg hver gang opretter en faktura og bogfører salgbeløbet, med det samme i Dinero. Er det så nødvendigt for mig at lave en kasserapport?
Vil rigtig gerne undgå det.
Mvh Jesper
Hej Jesper
Hvis du har kontante indbetalinger og udbetalinger, så er du pligtig at føre et "kasseregnskab" dagligt for de dage, hvor der er aktivitet.