Hvis man skal starte et IVS selvskab op og der bliver spurt om stiflse dato, hvor lang tilbage må man gå, og må man godt starte med at drive virksomheden imens selvskabet er under opbygglse hos en evt. advokat?
grunden til jeg sprøger er fordi vi regner med at åbne en webshoppr. 1 Marts men lige nu er vores advokat ikke kommet så langt og jeg ved ikke om vi kan nå at få CVR inden d. 1 Marts, så sprøgsmålet er sådan set om vi skal udskyde vores deadline fra d. 1 Marts til måske d. 1 April eller 1 Maj som jeg vil være meget ked af at gøre.
håber nogle her inde kan svare på dette sprøgsmål og komme med brugbar feedback, :)
Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk
Hvis der ikke er indsendt materiale og ansøgning, så kunne ventetiden nu ligne alt fra 8 til 25-30 uger faktisk ud fra den hastighed der stiftes og den pukkel der ligger, så 1 marts tror jeg du kan betragte som MEGET tvivlsomt.
Hvis du starter noget som helst under stiftelsen og så får nej til stiftelsen vil du kunne ha ganske alvorligt hæftelsesproblemer så det ville jeg ikke råde til i et et IVS - men når du har en advokat til at skulle stifte, så bør han ret gratis lige siger ja eller nej der
Så du mener simplehen at der er for stor risko at starte nået op inden, hvis vi taler om at der ingen form for kredit/lån er taget i form af det vare lager vi har købt hjem m.m. eller hvordan skal det forstås?
og i dette tilfælde vil det så sige at vi faktisk er temlig låst af at der er så stor svar tid på IVS selvskaber lige pt. ? for 8 uger er ok, men 25-30 er godt nok langtid hold da op :/
Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk
ja jeg mener I løber risiko for personlig hæftelse for alt - også problemer med moms - så jeg ville vente til det var stiftet. Pt ligner ventetiden mere 25 end 8 uger ud fra de tal vi kender men det kan jo være de kan speede op. Jeg synes stiftende advokat dels kan svare også + skal se at få papirer ind i køen mildest talt, for den er slem
mange mange tak John for dit svar, det er dejligt med folk der lige giver lidt feedback, jeg vil kontakte min advokat idag og få et svar sådan jeg ved nået ellers må jeg finde en anden til at stifte det hvis han er for langsom... :/
endnu en gang tak for det fine svar, jeg tager ingen chance og venter ind til jeg ved nået, så kan jeg også nå at få endnu mere på plads inden start dog stadig meget træls at vente på ting der er langsom når man selv er temlig hurtig på fingeren, :)
Jeg vil se hvad min nuværnde advokat har at sige, ellers må jeg skifte og vil tage et kik på det link du har sendt her, mange mange tak endnu en gang :)