Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler og videre få afregning af konsulentydelser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal til at lave lidt forskelligt konsulent arbejde for et par firmaer. Jeg har som udgangspunkt ikke en forventning om at det overskrider 50.000,- om årat - dvs jeg burde ikke behøve CVR nummer men kunne køre det på CPR.

Men men men... jeg er kommet lidt i tvivl om jeg har styr på hvordan tingene hænger sammen. Det ene firma jeg skal lave noget for, er registreret i UK og jeg tænker hvordan det hænger sammen med moms/skat osv?

Så længe det er under 50K om året, kan jeg vel fakturere uden moms på fakturaen og selv sørge for at betale skat af de penge jeg tjener?

Men hvis jeg så skulle få brug for at købe lidt udstyr af en eller anden art - ny computer (eller kamera til de fotoopgaver jeg har), så skal jeg (uden CVR nummer) betale fuld pris af udstyret hvorimod hvis jeg er CVR registreret kan jeg indkøbe udstyret uden moms og betale momsen til Skat - eller har jeg misforstået noget?

Håber der er nogen herinde, der har tid og lyst til at besvare disse spørgsmål :)

mvh

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22

Manden i UK skal givet opgive det til UK skat (men om de opgiver videre ved jeg ikke) Jeg vil tro du selv bare skal opgive til DK skat - du kan læse mere om HONORAR OG SKAT 

Som ikke registreret er det mere begrænset hvor meget du kan trække fra indtægten ved at købe aktiver som ny computer eller kamera - da du jo så ejer det personligt efter opgaven og ikke som hvis du var CVR, hvor det er firmaet der ejer det og du skal købe det ud hvis du vil ha det til personlig brug - så alene der ligger en meget klar begrænsning - Du kunne måske skrive af på det i forhold til evt slid under den tid du bruger det for at tjene under de 50 t men ikke bare købe og trække fra

Som privat kan du ikke trække nogen moms fra uanset hvilke ting som CVR kan du trække momsen fra hvis du KUN bruger det i virksomheden og du skal dele momsen hvis du bruger noget af det privat - ex har computeren hjemme - læs om DELT MOMS PÅ FIRMA/PRIVAT AKTIVER

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:24

Hej John,

Jeg takker for hurtigt svar. Jeg læser lige de to artikler du linker til.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)