Jeg har en virksomhed (ApS) som nærmer sig 3 år nu, vi er 3 partner (som hver ejer 33%) og 6 ansatte og vi udvikler apps til iPhone - dvs. at vi er programmører, designere og undertegnede som fungerer som Direktør. Vi har kontor i København. Vi støder fra tid til anden på udfordringer omkring de mere ledelsesmæssige aspekter af virksomheden indenfor samarbejder, medejerskab i andre projekter, forhandlinger, aftaler, og lignende. Konkret står vi ligenu overfor at skulle lukke en aftale omkring medejerskab med vores samarbejdspartner og jeg har svært ved rigtig at finde ind til sagens kerne og se det klart, f.eks. når det kommer til prissætning af projektet og ejerskabsfordeling. Jeg har behov for sparring på dette, både de personlige udfordringer der er ved at stå i en forhandling og sparring på den helt konkrette aftale som vi er igang med forhandlinger omkring, herunder modspil til værdisætning. Kan du hjælpe eller kender du en der kan? |
noget sådan fungerer efter min mening kun godt face to face - skype eller e-mails er ubrugelige, så fortæl hvor i landet du er. Det nytter ikke, at du er i Skagen og mentor i Gedser
Vær mere specifik hvad du har behov for. Mange ved ex intet om apps til iphone (ud over bruger niveau) men ved en masse om samarbejde, aftaler, faldgrupper, prissættelser af virksomheder o.l. Jo mere du kan definere dit behov, jo bedre sparring og mentorskab kan du få
Endeligt kan det for nogle mentorer være af betydning at vide hvad du mener tidsmæssigt at have behov for, i forhold til om du forestiller dit et honorar eller ikke betalt for opgaven
Endeligt kan en kort beskrivelse af om I er I/S eller et selskab de tre partnere gøre noget for bedømmelsen af hvem der føler sig mest klar til en sådan opgave.
Afklar de fire ting så godt du kan, så vil du få lettere ved at finde en der vil sparre med dig
god vind med projektet
John Hannover