Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billetpriser i biografen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jacob Luttermann:
Da priserne er forskellige fra biograf til biograf, så må det jo være noget de selv vælger.

Jeg kan nu ikke se den store forskel på priserne i københavnske biografer.  Hvis det er som I siger er det jo lidt mærkeligt at der ikke findes lavpris biografer - 

I øvrigt er Danmark udnævnt til at have verdens dyreste biograf billetter.

I Sorø er priserne noget billigere end hvis man f.eks. kører til Slagelse for at gå i biografen.

Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:35

Det er meget svært for biograferne at sætte deres billetpriser ned, hvis de skal levere sorte tal på bundlinjen. Det er filmdistributørerne der skummer fløden. 

De biografer der kører med priser i den lidt lavere ende, er typisk foreningsbiografer, der ikke udbetaler løn til medarbejderne og som typisk ikke modtager de nyeste film før nogle uger efter, at filmene har haft danmarkspræmiere. 

Mange hilsner
Mikkel 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:49

Telia tirsdag er en mulighed

Det er også muligt, at købe billige billetter på nettet - er man kvik, så får du hurtigt et par billetter for omkring 5 kroner.

Nuvel, der er fri konkurrence, så naturligvis sætter biograferne selv deres priser :-) 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:54

Hvis du arbejder på et nyt koncept skal du være opmærksom på at biografer betaler distributøren pr solgt billet, eller det gjorde vi i hvert fald da jeg arbejdede i en biograf, dette gør det svært at sætte priserne ned, med mindre man som andre er inde på er en foreningsbiograf hvor det hele bare skal gå i nul, og ingen skal have løn.

Tilmeldt 19. Apr 11
Skrevet kl. 11:00

Rasmus Fredslund Hansen:

Hvis du arbejder på et nyt koncept skal du være opmærksom på at biografer betaler distributøren pr solgt billet, eller det gjorde vi i hvert fald da jeg arbejdede i en biograf, dette gør det svært at sætte priserne ned, med mindre man som andre er inde på er en foreningsbiograf hvor det hele bare skal gå i nul, og ingen skal have løn.

Hej Rasmus,

Sådan er det stadig. Der betales et fast beløb for at leje filmen + en høj procentsats pr. solgte billet til filmen.

Mange hilsner
Mikkel 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:15

Hvordan kan man finde billetter til 5kr. på nettet? privat folk der sælger der forgæves købet billet?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 20. Jan 14
Skrevet kl. 11:24

Rasmus Fredslund Hansen:

Ummidelbart tænker jeg ikke på noget nyt koncept (som udgangspunkt ;) ) det undrer mig bare, at priserne er høje - men det er jo selvfølgelig også kun min mening.

Jeg skal lige forstå dig korrekt: Biograffen betaler for at have filmen kørende, men de betaler også en sats pr. solgt billet? ved du om den bliver opgjort således: fx. billet solgt til 70 kr. distibutøren skal så have, lad os sige 20% altså 14 kr.

Hva så hvis billet bliver solgt til 20 kr. skal de så stadigvæk "kun" have 20% altså 4 kr. Eller får de en fast pris pr. billet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

Oftest er distrubutørens pris en fast pris per billet - omkring 20 kr er vist ret normalt. Distributører kan skumme fløde men også tabe penge. De giver ofte et såkaldt MG - minimumsgaranti til filmproducenten + de betaler P&A - print og advertising Ofte kan det være en del mio kr. Disse penge skal så ind som prioritet 1

der skal ganske mange mennesker i bio til ex en dansk film før filmen er tjent ind, regn ca 300.000 bio gængere - udenlandske der tjenes ind på andet og har langt større publikum er en anden sag - men også her er ganske stor P&A omkostninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 20. Jan 14
Skrevet kl. 13:02

Cookie - John Hannover:

Oftest er distrubutørens pris en fast pris per billet - omkring 20 kr er vist ret normalt. Distributører kan skumme fløde men også tabe penge. De giver ofte et såkaldt MG - minimumsgaranti til filmproducenten + de betaler P&A - print og advertising Ofte kan det være en del mio kr. Disse penge skal så ind som prioritet 1

der skal ganske mange mennesker i bio til ex en dansk film før filmen er tjent ind, regn ca 300.000 bio gængere - udenlandske der tjenes ind på andet og har langt større publikum er en anden sag - men også her er ganske stor P&A omkostninger

vh

Mange tak for svaret - Det var noger kunne bruges til noget. Umiddelbart så forstår man jo så også godt, at de skal tjene lidt ekstra penge på popcorn og sodavand så, når det megt af billetprisen går videre til disbributøren

Tilmeldt 19. Apr 11
Skrevet kl. 13:22

Cookie - John Hannover:

vh

Hej John,

Hvor sikker er du på dine tal? 

Jeg mener, at distributørens pris pr. billet ligger noget over de 20 kr., og husker det faktisk også som en procentsats, men jeg kan muligvis huske forkert. Jeg kan ikke huske, hvilket niveau den faste pris for filmleje ligger i. 

Når du skriver, at der skal ca. 300.000 biografgængere i biografen for at en dansk film er tjent ind, tænker du så i forhold til distributøren eller producenten? 

Mange hilsner
Mikkel 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)