Hej på er Aminoer Jag har läst och följt med här på Amino. Så här kommer mina erfarenheter om detta sätt att sälja varor och tjänster. Det finns många rykten om mlm men nästan ingen fakta om det. En sak många tror är att dom som är med och mister pengar på det tjänar pengar åt toppen. Det är fel, om dom nya inte tjänar pengar så tjänar ingen pengar! Det ska omsättas produkter för att det ska komma in pengar till firman som sedan utbetalar lön till dom som skapar omsättning. Mer är det inte i det. Basic business. Är du anställd i en (normal) firma som inte omsätter pengar så åker du ut. Det är sant att många networkers överdriver sin succe eller säger att det är så enkelt att alla kan göra detta. Network är som allt annat inte enkelt och alla passar inte att arbeta på detta sätt. Det är brist på utbildning som skapar dessa succe banditer och dom förstör mer än dom skapar. När du hör någon som säger att det är så enkelt och du kommer att tjäna mycket pengar om 4 veckor - spring för livet för det stämmer inte. Det enda sätt att få mycket pengar på kort tid är att spela på lotto vilket nästan alla i Danmark gör. Men så är faktiskt chansen att jobba med en succe bandit större om det är snabba pengar du är ute efter. Etik och moral är grund stenarna för god business. Spelar ingen roll om det är mlm eller annat. Alla kan luras en gång men det blir man inte rik av i längden. Det handlar om långsiktighet. Vad om 10 år? 20 år? Det är det det hela bygger på. Jag har arbetat som egen företagare i 20 år och är inte rik ännu. Långtifrån men jag har det ok. Ingen jag personligen känner är rik på sin egen firma ännu. Men jag känner flera som omsätter mer i sin mlm business än min firma (normal firma) gör. Jag har ansvar och löper stora ekonomiska risker i min firma men det gör inte mina vänner i sin mlm firma. Dom har inga ekonomiska risker alls. Och dom tjänar mer än mig! Det har tagit mig 10 år att bygga den firma jag lever av idag och mina vänner är lika långt framme som mig men har gjort det på 2 år. Det är skillnad. Så min ärliga mening är att om man finner en seriös mlm firma som passar en själv och man lär allt om det. Studerar detta sätt att jobba. Är seriös och behandlar sin nya business som en business så har man samma chans att lyckas som med allt annat. Jag är ganska säker på att dom flesta som har prövat mlm och inte tjänat några pengar alls på det ska fråga sig själv detta. "Gjorde jag nu mitt jobb seriöst?" För om du hade gett det 6 månader och du gav det 5-7 timmar i veckan så kan du inte undgå att tjäna pengar! Så var ärlig mot dig själv. Kanske var det ditt eget fel att du inte lyckades? Kanske var det inte alla andras fel? Varför startade du? Hade någon glömt att säga att detta kräver hårt arbete i lång tid? Jag röker och det värsta jag vet är att höra en (jag har rökt en gång men slutat) predika om att jag ska sluta röka. Det är samma innom mlm. Bara min mening Kan ni ha det gott alla aminoer och lycka till med vad ni än väljer.
|
Hejsan Euro Mann!
Det har været drøftet her i forum og jeg kan kun tilslutte mig nedesntående citat fra dig:
"Så min ärliga mening är att om man finner en seriös mlm firma som passar en själv och man lär allt om det. Studerar detta sätt att jobba. Är seriös och behandlar sin nya business som en business så har man samma chans att lyckas som med allt annat".
Men spørgsmålet er så hvorledes man finder den seriøse network marketing virksomhed - det er som du skriver jo også et spørgsmål om hvad man selv kan gå ind for - produkterne skal have værdi på markedet ellers glem det!
Vore erfaringer har vi samlet til fri benyttelse for de mange der overvejer, at starte deres virksomhed med network marketing - en række gode råd og tips som man skal gøre op med sig om forud for valget. Du finder den på: www.JOMACompany.dk