Hej jeg har to spørgsmål angående MOMS. 1) Hvornår er deadlines og hvor ofte skal en I/S eller et IVS selskab indberette MOMS? 2) Hvordan bogfører jeg månedlige omkostninger som fx telefonregninger? For at holde regnskab med momsen er jeg bekendt med, at SKAT kræver, at man har alle kvitteringer i fysisk form - eller gælder dette kun for kontante køb? Altså skal jeg printe alle regninger ud og gemme disse sammen med diverse kvitteringer for at kunne bevise min MOMS-afregning? For eksemplet med telefonregninger kræver dette rent teknisk, at jeg logger på udbyderens online selvbetjening for at printe den månedlige regning går jeg ud fra? På forhånd tak |
for alm str omsætning vil begge som udgangspunkt i 2014 ha halvårsindberetning = 1/1-30/6 for første halvår og indberetning og betaling generelt inden for ca 40 dage så ca 10/7
du skal ikke ha regninger fysisk nødvendigvis men du skal ha dem - ex elektronisk i skyen og ja du skal logge på din udbyder og gemme regningen i en fil eller mappe
Momsen kan trækkes fra i det omfang den fremgår - dog skal ting der bruges privat og virksomhed både og (ex internet/telefon/computer/printere m.m. i hjemmet) ha DELT MOMS SOM HER ligesom der er specielle regler for nedsat moms fradrag for en række områder som repræsentation, bespisning, hotel, gaver og ingen moms i forbindelse med hvidpladebiler selv om der er moms på regningen
Husk med telefon at du skal dele momsen i privat og firmadel hvis du har den hjemme i personlig virksomhed - og for den ansatte i IVS samt indberette fri telefon, overvej om det betaler sig - læs SKAT FRI TELEFON 2014
VH John Hannover