Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsfri hjemmeside????

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Once again står jeg og fatter ikke en ski*

Har købt hjemmeside på one.com inkl. domæne.
går jo så ind og vælger at jeg er erhvervskunde og ikke privatperson.
derefter bliver momsen trukket fra det beløb jeg skal betale
iøvrigt er samme sket ved køb af visitkort.

Hvorvidt det er korrekt at jeg ikke skal betale moms af dette ved jeg egentlig heller ikke

Men udover det, står jeg i et mindre problem under bogførringen, (dinero)

hvis jeg nu taster 1000,-(fiktivt beløb) ind debetere på internet og webhotel og kreditere under bank, så registrere den jo automatisk en købsmoms på 200,-

men så bliver der jo trukket 200,- fra min salgsmoms jeg ikke er berettiget til da hjemmesiden er betalt momsfri.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08

Du skal jo altid betale moms - også selvom du er erhverv. Du vil kunne trække momsen fra efterfølgende - altså, få moms-beløbet tilbage, når du laver moms-indberetningen. Det er derfor man ofte viser priser ekskl. moms for erhvervskunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:25

Tec-Trade:

Hvorvidt det er korrekt at jeg ikke skal betale moms af dette ved jeg egentlig heller ikke

One.com er formentlig registreret udenfor  Danmark. Du skal derfor selv beregne momsen (EU-erhvervelsesmoms , ydelser). Samtidig kan du trække den samme moms fra som købsmoms - så effekten bliver o i dit regnskab.

Nu ved jeg hvad Dinero er (andet end et bogføringsprogram) men du skal vælge den rigtige momskode. Altså behandle dit køb som noget du har købt i udlandet (EU).

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:11

Henrik Koudahl:

Tec-Trade:

One.com er formentlig registreret udenfor  Danmark. Du skal derfor selv beregne momsen (EU-erhvervelsesmoms , ydelser). Samtidig kan du trække den samme moms fra som købsmoms - så effekten bliver o i dit regnskab.

Nu ved jeg hvad Dinero er (andet end et bogføringsprogram) men du skal vælge den rigtige momskode. Altså behandle dit køb som noget du har købt i udlandet (EU).

/Henrik

Hej Henrik.

Super svar - du har fuldstændig ret - du skal bare vælge at det er købt i EU.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30

Ja forudsat one.com er en regning fra uden for DK så er dinero som ikke anderledes end andre bogføringsprogrammer - konto 2300 eu erhvervelser ydelser bogfører helt automatisk importmomsen korrekt og viser den korrekt i momsangivelse inkl. rubrik og alt.

Jeg får regninger fra one.com fra Danmark faktisk og der fremgår dansk moms helt normalt og så er det jo 4410 internet med moms man ville bruge i Dinero går jeg ud fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:43

One.com er registreret i Danmark og Dubai. De fakturerer dig formentlig fra Dubai. Deres momsnummer er EU208000020

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:46
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48

Kristoffer - Serverfruit:
Deres momsnummer er EU208000020

Som er et europæisk momsnummer - og så er vi tilbage i at det skal behandles som EU erhverveelsesmoms....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)