Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jammer-sikkert alarm-system?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er,

Mit første indlæg her på Amino, selvom jeg oprettede min profil helt tilbage dengang Amino var noget nyt.

Jeg har på det seneste kigget efter et alarm-system. Og da jeg er lidt af en IT-Nørd (Positivt ment), så har jeg selvfølgelig nørdet lidt rundt i hvilket firma der leverer den mest sikrer alarm..
Og til min store overraskelse, har jeg endnu ikke fundet et firma der kan levere et jammer-sikkert alarmsystem. Den helt store dille er jo at alt skal være trådløst, hvilket jo betyder at det kan jammes, med en jammer købt for 200-500 i Kina.

Hvor stort tror I markedet er for det "ultimative" alarm-system, som kan kombinerer trådet og trådløse enheder? Og som samtidigt kan sende besked over Internet (RJ45+WiFi), SMS'e via GSM og ringe over alm. telefon-linie?
GSM, WiFi og de trådløse enheder kan jammes, så derfor er det efter min vurdering nødvendigt med min. et par trådet enheder og internet/fastnet advarsel.

Er ovenstående kun for teknik-nørder? Eller er der et reelt marked for et system der gør det lidt mere sikkert, end blot at tyvene kan medbringe en jammer alt imens de smiler til IP-kamera, trådløse sensorer og dørkontakter.
Selvfølgelig kan telefon og Kabel-tv kablet også klippes over, men jeg er dybt overrasket over at ingen af de alarm-selskaber jeg har kontaktet, kan tilbyde mig en jammer-sikker løsning.

Hilsen
Christian
Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 06:04

Hej Christian

Som du skriver i dit inlæg er trådløse signaler mulige at jamme og dette gælder alle trådløse signaler.

Men dermed ikke sagt at et alarmsystem ikke er sikkert fordi det benytter trådløs teknologi, det er klart at de billige `gør det selv´ løsninger til er par 1000 kr ikke er særlig gode , du får hvad du betaler for..

Dyrere og mere proffisionelle alarmsystemer har teknologier der gør at de er `jammer´ sikker da de kommunikere sammen, vil ikke komme med en længere teknisk forklaring her :)

Hvis dit mål med dette inlæg er at finde ud af om du skal til at sælge alarmer kan jeg ikke hjælpe dig , men er dit mål derimod at finde en installatør der kan opsætte alarm hos dig kan jeg hjælpe.

Jeg kan kontaktes på daje@security-danmark.dk

eller på 2117 3162 

Mvh

Daniel

Security Danmark

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 08
Skrevet kl. 07:29

Hej Daniel,

Tak for dit svar.

Jeg prøver både at finde ud af om der findes et produkt der dækker mit alarm-behov og finde ud af om der evt. er en niche, der tilbyder en mellemting af det du tilbyder, som sikkert er i 10-30.000,- klassen for en normal villa og de billige Gør-det-selv løsninger, som du henviser til, der resulterer i falsk tryghed.

Med alt respekt for dit erhverv, er opsætning af et alarm-system ikke raketvidenskab, så derfor burde der også findes et alarm-system som kan det du sælger, og samtidig være muligt at sætte op af en GDS'er.

Det er fint med et alarm-system der kan kalde op til en central, men jeg tror på at der er hurtigere respons i at sende en SMS, E-mail eller opkald til de 5 nærmeste naboer. Det kræver ikke noget dyrt abonnement, blot et godt naboskab.

Så mit spørgsmål til dig er; Hvorfor skal et godt privat alarmsystem være dyrt og være med tilhørende dyre abonnementer? Et alarm-system som kan det jeg har beskrevet, slår med sikkerhed respons og sikkerhed på de store kendte leverandører - Og kan sikkert laves i en GDS-pakke til 5-7.000,- kr.

Mvh. Christian

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 07:45

Hej Christian

Som du selv skriver behøver du ikke et abbonoment til en kontrolcentral de fleste typer jeg kan tilbyde dig kan begge dele , kontrolcentral og nabohjælp.

Det man skal huske på er at med en kontrolcentral i ryggen er du sikker på der kommer nogle og kigger til dit hus ved en alarm 24/7 nabohjælpen er ikke meget vær juleaften når alle dine naboer sidder i Jylland.

jeg vil ikke nødvendigvis sige mine alarmer er i 10-30k klassen , i sidste ende kommer det an på hvor meget `udstyr´ du ønsker og hvad det skal have af funktioner.

Hvis du er frisk er jeg meget vilig til at komme på besøg hos dig, for at se om vi kan gøre noget for dig.

Dette besøg skal ikke koste dig noget.

Mvh

Daniel

Security Danmark

Fra København K
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Alarmkompagniet Skrevet kl. 09:48

Hej Christian

Der er ikke meget efterspørgsel på kablet alarmsystemer. De fleste ønsker hurtig og nem installation, uden at skulle trække kabler rundt i hele huset. I "gamle" dage, transmitterede alarmen over fastnet telefonen. Her var der så nogen der fik klippet telefon kablet.

Har du overvejet at udbygge med et videoovervågningssystem (kablet naturligvis). Du kan sætte systemet til at sende en MMS /email ved ændring i billedet. Optageren bruger din internetforbindelse.

Så er du ihvertfald godt sikret. hvis du kombinerer de to ting.

Husk: Med sikkerhedsprodukter gælder det samme som med alt andet. Kvalitet og pris hænger sammen.

Alarmsystemer og videoovervågning uden abonnement.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg synes dit indlæg bærer præg af den mis-opfattelse mange har. Din tyverialarm kan og skal ikke fange tyve. - Det er der ingen tyverialarmer der kan eller gør! - En tyverialarm kan skræmme de første 98% af tyvene væk, da det er dem der går rundt efter de 'nemme gevisnter' - Og derfor kun tager der hvor det er nemt, og de ikke ryger i noget.

De sidste 2%, det er dem der går efter dig B&O-TV, Svanen-stolen, eller hvad du ellers har stående i stuen. Og de er pi... lige glade med hvad du har af alarm. De henter det alligevel! - Hvis du også gerne vil holde dem ude, så skal du have fat i rulle gitre, og en vagt der overvåger din ejendom.

Du har HELT ret.. ALLE trådløse signaler kan jammes. - Men sker det? - Nej, det viser dig ikke at være et problem. - Lidt det samme som 433 / 868 Mhz problematikken - Den er der heller ikke, men man kan godt teoretisere at der er et problem!)

Jeg er ret sikker på der er et marked for al ting! - Men størrelsen er varieret. - Hvis du gerne vil lave/have et marked for det helt store system du der beskriver, så er det klart for folk der nybygger huse... Det er måske endda faktisk for dem der bygger husene for dem!

P.S.: Du kan da hos alle dem der har svaret dig her få et jamme-sikkert system. Men det er ikke trådløs. Det må ikke benytte Wifi, og det kan ikke benytte GSM.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 08
Skrevet kl. 20:34
Tak for Jeres indlæg!

Det er godt at få lidt perspektiv på de tanker man har.
Og jeg er blevet meget klogere på hvad der findes af produkter derude.

Jeg kan se at Du, Carsten, sælger noget lignende det jeg er på udkig efter (Fuldpakke Elegant).
Der mangler bare lige at man kan smide et netværkskabel i, så alarmering ikke kun behøver at ske via GSM.
Det kan være jeg kigger forbi din butik med en bestilling, når jeg har undersøgt markedet lidt mere.

Jeg tror nu ikke helt på dine 98 % afskrækkelse...
Og slet ikke hvis tyvene har en jammer, så kan de sikkert i 98 % af indbrudene undgå at sætte en privatalarm i gang.
For som I selv skriver, så er der ikke efterspørgsel på de løsninger, som kan modstå en jammer.

Mvh.
Christian
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:56

Willers:
Der mangler bare lige at man kan smide et netværkskabel i, så alarmering ikke kun behøver at ske via GSM.

Den behøver ikke kun at være via GSM. Du kan også forbinde til fastnet-telefon.

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 22:45

Til næsten alle alarmer kan du tilføje udvidelses moduler så alarm signalet køre over pstn gprs gsm eller alle 3 på en gang ,
Mvh
Daniel
Security Danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)