En kunde havde forleden bestilt nogle varer på vores hjemmeside - Det fyldte/vejede meget, så det blev sendt med postdanmark som 2xvolumenpakker..
Dagen efter vi har sendt det, ringer kunden og siger; "Jeg har lige bestilt på jeres hjemmesiden i går og nu kom jeg til at se på prisen, at den ikke var den samme, som da jeg for et halvt år siden bestilte denne varer og den er jo blevet alt for dyr"
Jeg fortæller hende, at netop denne varer er steget meget i pris, pga vi har fået ny leverandør og da der har været prisstigninger på råmaterialet og det kan jeg jo desværre ikke gøre noget ved, vores fortjeneste er ikke blevet større.
Og så siger kunden - hvis det skal være sådan, vil jeg ikke have varen alligevel..
For det første..
Kunden har set prisen da hun bestilte varen under produktdetalje - i indkøbskurven - i ordrebekræftelsen man skal godkende før betaling - hun har set beløbet hun skulle godkende og beløbet på ordrebekræftelsen efter varen er bestilt.. Og åbenbart været tilfreds med prisen, siden hun ikke reagerede.. Hun reagerer først i det øjeblik hun kom til at se den gamle pris på den gamle faktura..
Her efter skælder hun mig helt vildt ud i telefonen, for hun synes bestemt ikke vi kunne tillade os at hæve prisen så meget, som vi havde gjort..
Og selv om jeg undskylder alt hvad jeg har lært, og taler meget pænt til hende og beklager mange gange, siger at det ikke vil koste hende en krone, vi betaler fragten, smækker hun nærmest røret på i slutningen af samtalen og er enormt uhøflig og skælder ud fordi hun nu ikke får sendt sine varer til tiden, da hun nu mangler emballage..
Ikke noget med at undskylde, at vi nu har brugt tid på hendes ordre og skal til at modtage retur varer, betale fragt, skrive kreditnota osv..
Så er mit spørgsmål.. Hvordan hulan kan man bruge sit dankort på nettet uden at se beløbet??
(Nej - det var ikke spørgsmålet, skulle lige have luft!)
Spørgsmålet er... Hvad er rimeligt i sådan en situation?
Vi vil selvfølgelig ikke have utilfredse kunder, så derfor annullerede jeg hendes betaling med det samme.
Men ville det egentlig ikke være fair nok at sige, at så måtte hun betale udgifterne, eller i hvertfald fragten?