Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtudgifter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En kunde havde forleden bestilt nogle varer på vores hjemmeside - Det fyldte/vejede meget, så det blev sendt med postdanmark som 2xvolumenpakker..
Dagen efter vi har sendt det, ringer kunden og siger; "Jeg har lige bestilt på jeres hjemmesiden i går og nu kom jeg til at se på prisen, at den ikke var den samme, som da jeg for et halvt år siden bestilte denne varer og den er jo blevet alt for dyr"

Jeg fortæller hende, at netop denne varer er steget meget i pris, pga vi har fået ny leverandør og da der har været prisstigninger på råmaterialet og det kan jeg jo desværre ikke gøre noget ved, vores fortjeneste er ikke blevet større.

Og så siger kunden - hvis det skal være sådan, vil jeg ikke have varen alligevel..

For det første..
Kunden har set prisen  da hun bestilte varen under produktdetalje - i indkøbskurven - i ordrebekræftelsen man skal godkende før betaling - hun har set beløbet hun skulle godkende og beløbet på ordrebekræftelsen efter varen er bestilt.. Og åbenbart været tilfreds med prisen, siden hun ikke reagerede.. Hun reagerer først i det øjeblik hun kom til at se den gamle pris på den gamle faktura..
Her efter skælder hun mig helt vildt ud i telefonen, for hun synes bestemt ikke vi kunne tillade os at hæve prisen så meget, som vi havde gjort..
Og selv om jeg undskylder alt hvad jeg har lært, og taler meget pænt til hende og beklager mange gange, siger at det ikke vil koste hende en krone, vi betaler fragten, smækker hun nærmest røret på i slutningen af samtalen og er enormt uhøflig og skælder ud fordi hun nu ikke får sendt sine varer til tiden, da hun nu mangler emballage..

Ikke noget med at undskylde, at vi nu har brugt tid på hendes ordre og skal til at modtage retur varer, betale fragt, skrive kreditnota osv..
Så er mit spørgsmål.. Hvordan hulan kan man bruge sit dankortnettet uden at se beløbet??

(Nej - det var ikke spørgsmålet, skulle lige have luft!)

Spørgsmålet er... Hvad er rimeligt i sådan en situation?
Vi vil selvfølgelig ikke have utilfredse kunder, så derfor annullerede jeg hendes betaling med det samme.
Men ville det egentlig ikke være fair nok at sige, at så måtte hun betale udgifterne, eller i hvertfald fragten?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:17

Hvis en kunde fortryder salget (ved fjernsalg), så skal kunden betale fragten ifølge købeloven.

Derudover synes jeg at det er flot, at Du kunne tale pænt til en kunde der sviner dig til :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 22:20

Det er da surt at læse sådan noget. Men jeg synes at i har klaret sagen på bedste vis!

Altså når hun har haft så mange chancer til at se prisen, så synes jeg bestemt at hun skal betale fragten.

Det er ikke rimeligt at i skal bøde for at hun ikke så sig for.  

Men det kommer også an på jeres politik. Hvis hun bliver ved med at brokke sig, kan man enten stå fast som en principsag, eller for at få fred sige at i også dækker fragten.

Under alle omstændigheder så har kunden altid ret. :)

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:16

Det er en træls situation, på en måde vil man ikke finde sig i at blive behandlet på den måde, og på den anden side vil man ikke skyde sig selv i foden, ved at gøre en kunde endnu mere utilfreds.

Hvis det stod til mig, skulle hun selv betale porto tilbage igen! Netop fordi, som du siger, hun har selv set beløbet ADSKILLIGE gange.

Og forresten, så er jeg YDERST tilfreds med din/jeres kundeservice hos Jakodan.

En torsdag ved 22-23 tiden for et par uger siden bestilte jeg for ca. 1000kr. varer hos jer, og næsten morgen da jeg ved 10-tiden skulle ud og lufte hundene, stod varerne ude foran døren! Det kalder jeg hurtig levering!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:06

Learner:

g forresten, så er jeg YDERST tilfreds med din/jeres kundeservice hos Jakodan.

En torsdag ved 22-23 tiden for et par uger siden bestilte jeg for ca. 1000kr. varer hos jer, og næsten morgen da jeg ved 10-tiden skulle ud og lufte hundene, stod varerne ude foran døren! Det kalder jeg hurtig levering!

Det er jeg da glad for at høre - Men så hurtige er vi altså heller ikke altid :-)
Når vi får ordrer på større mængder, fx4-5 paller, ca. en gang om ugen/hver 14 dag, fylder vi bilen med varer til Kbh/Sjælland og dine varer har nok lige tilfældigvis passet med, at vi havde en tur hvor du lå på ruten og så kan han jo lige så godt tage det med på turen.

Normalt sender vi varene samme dag som vi modtager ordren (i dit tilfælde om fredagen) og så har du dem mandag..

Men tak for ros :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:12

Nu har vi heldigvis ikke sjældent denne her slags sager, så derfor gør vi selvfølgelig kunden tilfreds under alle omstændigheder.

På vores hjemmeside står, at ved returneringer skal man selv betale fragten og vi trækker 20 % returneringsgebyr.. Men vi har endnu ikke trukket noget gebyr, for som regel vil folk have ombyttet, fordi de har købt forkert størrelse og skal have en anden størrelse i stedet for.. Varer hvor man har fået det special fremstillet, kan ikke returneres (fx med logo på, i et specielt mål osv.)

Hvilke betingelser har i andre?

Her tænker jeg specielt på B2B, hvor man selv må bestemme betingelserne ved nethandel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)