Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne købe en laserprinter, men ved ikke hvilken! hjælp

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej honning82

Når man skal købe printer, så er det sommetider med at holde tungen lige i munden.

Sidst jeg manglede en S/H laser, gik jeg den anden vej, den jeg faldt for hvad er prisen på toner???

Jeg har en kunde, der købte først en af et anerkendt mærke, kombi (kopi, scanner, print, fax). Købte 4 sæt ekstra tromler 5.000 pr. sæt.

Efter garanti gik den i stå og han købte en nyere model, selvfølgelig passede toner ikke, så ekstra på hylden igen. Efter 1 år strejkede denne også. Så fik han kontakt til et byggefirma, der lejede deres "monster" kombi maskine. Kr. 695,00 pr. måned incl. toner. Det er printer, scanner, kopi, fax, folde, A-3, osv. Kan ikke huske om den kan folde.

Det er rebuilded og rep. er med i prisen.

Det var mit input.

Johnny

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej honning82

Du skal først fokusere på dit forbrug.

En klassisk fejl mange begår, er at købe en billig printer, uden at have tænkt over forbruget.
Jo mindre/billigere en printer er, jo dyrere er den i drift.

Og da nye, små printere/multifunktions maskiner leveres med starttonere til kun nogle få sider, kommer chokket først når man skal købe nye tonere! ;o)
Det er ikke usædvanligt at et sæt toner til en printer koster mere en printeren!
Det er selvfølgeligt værst ved farveprintere, fordi der en minimum 4 farver. 

Udover tonere er der ofte andre sliddele, som f.eks. tromler, overførselsenheder og varmeenheder som også har en begrænset levetid.

Men noget helt andet - har du ikke tænkt på at sende dine fakturaer pr. mail? Hvis det ikke er en faktura kunden skal have i hånden sammen med varer, så kan du spare et ikke ubetydeligt beløb (print, papir, kuvert, porto, tid) ved at sende fakturaen elektronisk. Det kan som regel gøres gratis.

Så ændrer dit printerbehov sig måske!

Hilsen Bjarne Rasmussen

Copytec Office Solutions ApS

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke ret travltSmile, så her har du sidepriserne på de fire printere der linkes til:

HP M251N/NW
De tre farve tonere koster kr. 567,00 pr. stk og holder op til 1.800 sider efter ISO 19798.
Den sorte fås i en høj kapacitets udgave, op til 2.400 sider til kr. 615,00
Tonerpris: 1,20 pr. farveside og 25,6 øre for en s/h

HP Pro 300
De tre farve tonere koster kr. 639,00 pr. stk og holder op til 2.600 sider efter ISO 19798.
Den sorte fås i en høj kapacitets udgave, op til 4.000 sider til kr. 783,00
Tonerpris: 93,3 øre pr. farveside og 19,58 øre for en s/h

Samsung C460
Prisen for et Rainbow kit med alle 4 farver, til i alt op til 1.000 farvesider og yderligere 500 s/h sider er kr. 975,20
Det giver en sidepris på i runde tal 90 øre for en farve og godt 21 øre for sort/hvid, især hvis du køber yderligere sort toner separat.
Men hertil kommer en tromle til kr. 684,00 som holder op til 16.000 sider, altså plus 4,3 øre for både s/h og farve.

HP priser er fra HP's hjemmeside, Samsung er fra Proshop og er excl. moms.
Det er alle fine printere til det helt lille forbrug, nogle få tusinde sider pr. år.
Priserne er endvidere opgivet ud fra en ISO standard for toner levetid, din sidepris er afhængig af hvor meget farve der er på de sider du printer - og hvor mange sider du printer ad gangen, jo flere jo bedre.
"Op til" betyder ca. Surprise

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Fra Horslunde
Tilmeldt 28. Dec 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Papir og Blæk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"op til" betyder ikke ca. men der er et hav af mærker og det er forskelligt hvor mange sider den enkelte patron holdet til, nogle er til 1000 sider og andre er til 6500 derfor skrev jeg ca. så det er ikke noget der svinger. men vis det er en bestemt patron kan vi sige helt nøjagtigt hvormange sider den er til.

Med venlig hilsen

Lars

Lars Staghøj Hansen

https://papirogblæk.dk

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Staghøj Hansen:

"op til" betyder ikke ca. men der er et hav af mærker og det er forskelligt hvor mange sider den enkelte patron holdet til, nogle er til 1000 sider og andre er til 6500 derfor skrev jeg ca. så det er ikke noget der svinger. men vis det er en bestemt patron kan vi sige helt nøjagtigt hvormange sider den er til.

Med venlig hilsen

Lars

Det var ikke dit svar jeg henviste til, Lars.

Det jeg mener er, at når HP skriver at en CF211A toner holder til op til 1.800 sider, så skal man opfatte de 1.800 sider som et cirka tal.

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Rasmussen:
Det jeg mener er, at når HP skriver at en CF211A toner holder til op til 1.800 sider, så skal man opfatte de 1.800 sider som et cirka tal.

Ja eller man skal være opmærksom på, som nævnt tidligere, at de 1800 er ved 5% dækning som er en side med ret lidt tekst på. hvis du printer sider med mere tekst på og dækningsgraden dermed er 10% får du 900 sider. Hvis du printer helt sorte sider får du 90 sider:)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:
Ja eller man skal være opmærksom på, som nævnt tidligere, at de 1800 er ved 5% dækning som er en side med ret lidt tekst på. hvis du printer sider med mere tekst på og dækningsgraden dermed er 10% får du 900 sider. Hvis du printer helt sorte sider får du 90 sider:)

Enig.

Og da de 1.800 sider er efter ISO normen er det sikkert endnu færre sider man kan vride ud af patronen!

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, specifikationer og statistikker er taknemmelige.

Nu er jeg stadig rimelig forbruger af printere, så min anbefaling som det mest driftssikre og billigste er

HP Officejet Pro 8600 med 4 separate tonere - Pris ca. kr. 1.500,00 incl. moms.

Glem alt om laserprinter til almindelige opgaver.

Tonny

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige investeret i en HP Photosmart 5520 :) Det er en alm printer, dvs ikke laser :) Den store XL-patron koster 180,- og der er 550 udprint i (sort/hvid) og et helt sæt koster 350,- med alle farver

Der er både E-Print (Send en mail til printeren med vedhæftet dokument, og den printer ud, uanset hvor du står i Verden)
den har Wireless (Der skal kun strøm til, og du kan printe fra alle PCer der er logget på din router, samt scan funtionen er let via touch skærmen, og du vælger bare hvilken PC printeren skal sende til når den har scannet, og så popper det op på skærmen i din Dokument-mappe)

Den er sygt smart, og temmelig hurtig til print :)

Mit første valg var også Laserprinter, men da jeg ikke lige foreløbig regner med at skulle printe 500 sider om måneden, kan jeg godt overleve :)

Og ellers bliver mit næste valg en Laser-Farve printer (lidt dyrer, men igen, jeg starter med den her, og så skifter jeg ud når den enten bliver for dyr i blæk, eller slidt)

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Bjarne Rasmussen :-) tak, fordi du har skrevet sidepriserne for de 4 printere :-) det gav mig lidt indblik i priserne for tonere. 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)