Hej honning82 Når man skal købe printer, så er det sommetider med at holde tungen lige i munden. Sidst jeg manglede en S/H laser, gik jeg den anden vej, den jeg faldt for hvad er prisen på toner??? Jeg har en kunde, der købte først en af et anerkendt mærke, kombi (kopi, scanner, print, fax). Købte 4 sæt ekstra tromler 5.000 pr. sæt. Efter garanti gik den i stå og han købte en nyere model, selvfølgelig passede toner ikke, så ekstra på hylden igen. Efter 1 år strejkede denne også. Så fik han kontakt til et byggefirma, der lejede deres "monster" kombi maskine. Kr. 695,00 pr. måned incl. toner. Det er printer, scanner, kopi, fax, folde, A-3, osv. Kan ikke huske om den kan folde. Det er rebuilded og rep. er med i prisen. Det var mit input. Johnny |
Hej honning82
Du skal først fokusere på dit forbrug.
En klassisk fejl mange begår, er at købe en billig printer, uden at have tænkt over forbruget.
Jo mindre/billigere en printer er, jo dyrere er den i drift.
Og da nye, små printere/multifunktions maskiner leveres med starttonere til kun nogle få sider, kommer chokket først når man skal købe nye tonere! ;o)
Det er ikke usædvanligt at et sæt toner til en printer koster mere en printeren!
Det er selvfølgeligt værst ved farveprintere, fordi der en minimum 4 farver.
Udover tonere er der ofte andre sliddele, som f.eks. tromler, overførselsenheder og varmeenheder som også har en begrænset levetid.
Men noget helt andet - har du ikke tænkt på at sende dine fakturaer pr. mail? Hvis det ikke er en faktura kunden skal have i hånden sammen med varer, så kan du spare et ikke ubetydeligt beløb (print, papir, kuvert, porto, tid) ved at sende fakturaen elektronisk. Det kan som regel gøres gratis.
Så ændrer dit printerbehov sig måske!
Hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS