Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook 1-stjerner fra konkurrent - Hjælp!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Zellert.com
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 27
Fra  BrandAvenue ApS Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Vores lille virksomhed sidder pt. i et lille problem. Vi kører en forretning + online webshop med tilhørende Facebook side. Facebook har den smarte funktion med stjerner (anmeldelser). Vi har aldrig gjort det store ud af dette, men har gennem det sidste år modtaget 19 anmeldelser hvoraf de 18 er positive.

Den sidste uge har vi dog modtaget flere 1-stjerner (i skrivende stund 10) - Til stor undren, da de alle er uden kommentarer. Vi er dog blevet gjort opmærksom på fra flere kunder, at en lokal konkurrent opfordrer hans kunder til at give os 1-stjerner, når de gæster hans forretning. Desværre har vi intet på skrift, og vi kan ikke se hvem der lægger 1-stjerner.

Er der nogen, som har erfaring med hvad man kan gøre ved sådan et problem? Nytter det noget at kontakte Facebook?

Zellert.com - OneShopping.dk - CondorKids.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at lade en bekendt være "mystery-shopper" i hans butik, og så optager hvad der bliver sagt.
Et efterfølgende besøg hos ham med lydklippet kunne måske føre til at I bliver enige om at det stopper Smile 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dårlig stil, helt ærligt!

Men en virksomhed ser jer som en trussel - jubii, det er et godt tegn! ;)

Jeg kunne nok godt finde på at lave en opdatering som denne:

"Vi er blevet gjort opmærksomme på at konkurrenter smider dårlige karakter på vores facebookside, hvilket vi er utrolig kede af, da det naturligvis giver et forkert billede af vores virksomhed. Vi sætter utrolig meget pris på at vores kunder giver sig tid til at bedømme os -uanset karakter. Dog synes vi at det skal gå retfærdigt til. bla bla bla....." Og måske opfordre jeres kunder til at smide ordrenr. i kommentar til bedømmelsen?


Fra Zellert.com
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 27
Fra  BrandAvenue ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vi skam også igang med at fingere... Desværre sætter det bare ikke en stopper for de falske anmeldelser hans negative omtale sender ind på vores Facebook. :(

Zellert.com - OneShopping.dk - CondorKids.dk

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke meget at gør, ind at få flere positive ind. Jeg er blevet udsat for det samme. Jeg fik 8 bedømmelser på korttid. Faktisk så hurtigt, at jeg slet ikke havde nogle kunder på det tidspunkt. Halvdelen gav mig 1 stjerne, og resten har givet 5.... Uhyggeligt træls..

Fra Zellert.com
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 27
Fra  BrandAvenue ApS Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Kristensen:

Dårlig stil, helt ærligt!

Men en virksomhed ser jer som en trussel - jubii, det er et godt tegn! ;)

Dårlig ja, og kan kun give dig ret: Fedt!!! han ser os som en trussel.... Når det så er sagt, er vi stadig i problemer da vi har forsøgt en lignende opdatering, men det resulterede blot i mere dårlig omtale af os fra hans side...

Uf... Hvorfor kan nogen ikke bare lade resultaterne tælle og lade løgnene forblive usagte overfor kunder....

Zellert.com - OneShopping.dk - CondorKids.dk

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Jeg føler virkelig med dig her, det er ikke fair mod dig og faktisk i det hele taget meget dårlig stil.

Jeg synes, ligesom Louise, at du skal trække lidt på smilebåndet her i stedet. Det er da virkelig godt, at du bliver anset som værende en stærk konkurrent.

Danske forbrugere er hverken dumme eller naive, generelt set! Når jeg læser anmeldelse, læser jeg ikke stjerner men ord der underbygger karakteren/stjernerne. Hvis jeg ser markedsføring, der på en måde opfordrer til den slags metoder, bliver jeg ærlig talt stødt og vil hurtigt tænke, at jeg har med en utroværdig person/virksomhed at gøre. Nemesis rammer altid, nogle gange går der lidt tid, men Nemesis rammer!

Desuden, hvis en virksomhedsejer har så meget behov for at nedgøre konkurrenter, kunne det sagtens være et lille tegn på at forretningen i virkeligheden ikke går så godt. Hold dig fra statusopdateringer o.l i sådan en situation. Lad være med at trygle om sympati eller prøve at forklare dig, du har ikke gjort noget og du er ikke i en situation hvor medierne er efter dig:-) Du skal da ikke synke til hans niveau, med statusopdateringer og mudderkast. Hvis nogle har spørgsmål, vil de som regel skrive eller ringe.

Du driver vel en ordentlig forretning, som du også modtager positive tilbagemeldinger på. Hold dig til det, giv alle dine kunder den bedste behandling og brænd for din forretning og dine kunder, så kan det være lige meget hvad konkurrenten bruger sin tid på.

Håber det kan hjælpe lidt.

Mvh Eugene

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, det er pisse irriterende, og super dårlig stil, som så mange skriver.

Vi sidder lidt i samme situation. Vi har fået seks 1 stjerner af konkurrenter. Unfair, ja. Men vi beder nu alle vores kunder om at bedømme os og skrive en anmeldelse på facebook. De mange gode (31 x 5 stjerner) vi har fået ud af det, må forhåbentlig opveje de 6 dårlige. 

Men ja - du kan evt. gøre som en skriver her, at sende en mystery shopper ud og optage ham sige det.

mvh
Millard 

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til du yder en super service, så tror nu ikke du skal være så bange. Men kan følge din frustration!

http://www.trustpilot.dk/review/brandavenue.dk

løvrigt rigtig god idé med den hilsen :-)

Det gør noget hved folk :-)

"" Hurtig service, mit produkt var pakket godt og sikkert ind. Og den største og mest forbløffende glædelige overraskelse var at der med pakken udover ordre beskrivelse var en håndskrevet hilsen.

Det er (fan***) god service. Ikke sidste gang jeg handler der. :-) ""

Dbh

Joachim

Fra Zellert.com
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 27
Fra  BrandAvenue ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle kommentarerne.

Bare for lige at summere op hvad der er sket siden. Vi lavede et opslag på Facebook (I stil med forslaget fra Louise Kristensen) hvor vi opfordrede vores "Likes" og kunder til at anmelde vores virksomhed (Det skal siges det er en anden webshop, end den jeg står noteret for her på Amino)

Teksten var stueren men måske med en lille diskret hilsen til konkurrenten, om at vi er opmærksomme på hvad der foregår.

Der fulgte derefter diverse tomme trusler og en eskalering af dårlig karma fra konkurrenten - Men opslaget kostede "kun" 4 likes og ikke flere 1-stjerner. Så nu har vi i det mindste fået sat en prop i de dårlige stjerner :)

Zellert.com - OneShopping.dk - CondorKids.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)