Hej folkens Jeg har startet en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed, Har pt. haft udgifter til hjemmeside, logo mv. Dog har jeg ingen indtjening endnu, eller planlagt, da alt er i opstartsfasen og er ved at blive bygget osv. Derudover har jeg lidt komplikationer med at få ordenlig gang i det her de første par måneder grundet mit faste job. Jeg ejer (privat) en papegøjepladebil inkl moms, og kan læse mig til jeg kan fratrække al moms på drift både privat/erhverv, samt jeg kan registrere den til kombineret kørsel (hvor meget skal man kører for det er kombineret?), derudover få kørselsfradrag ved erhvervsmæssig kørsel. Jeg får forhåbentlig gang i firmaet om nogen måneders tid, men lad os sige at jeg går ud med et underskud 1. år hvis jeg kun har haft udgifter, hvad sker der så med dem? Kan jeg få fradrag for dem på nogen måde, og må jeg stadig gerne registerere min bil til kombineret kørsel? Kan læse at for at kunne løfte moms og få km fradrag skal man omsætte for min. 50.000kr. men gælder dette også registreringen? Håber ikke det blev alt for indviklet, jeg er egentlig i bund og grund bare interesseret i at høre om jeg kan få fradrag for mine opstarts og evt. driftsomkostninger hvis firmaet ingen indtjening har en periode. |
Det kan du så vidt jeg ved godt - så længe de relaterer sig til virksomheden, og at den begynder at få indtjening. Ellers bliver den erklæret en hobbyvirksomhed.