Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellig visning af hjemmeside

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er blevet i tvivl om en ting mht. visning af min hjemmeside på forskellige skærme.  For igår sad jeg og lavede lidt hjemmeside arbejde på en skole computer som kører en skærmopløsning der hedder: 1366 x 768. 

Da jeg kom hjem til min stationære som kører 1900 x 1200 opløsning, kunne jeg med det samme se at alle de forskellige elementer jeg havde rykket rundt på, ikke sad placeret det samme sted som jeg havde sat dem på skole pc'en. 

Jeg tjekkede begge computeres browsere og tjekkede om zoom funktionen var i brug, men begge computer stod til 100% zoom i google chrome.

Mit problem er, at med 1900x1200 opløsning kan jeg se mere af min hjemmeside end med 1366x768.

Så hvordan får jeg min hjemmeside til at se 100% ens ud på alle computere?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

mark661:
Så hvordan får jeg min hjemmeside til at se 100% ens ud på alle computere?

Det kan du ikke, men en hjemmeside kan laves i responsive design, så den optimeret til forskellige størrelser.

De fleste responsive design er optimeret til 4 opløsninger: telefon, tablet, "almindelig" opløsning og store skærme.

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at alt på min webshop side er responsive, lige pånær selve woocommerce produkt billederne...:/

Grunden til at jeg spørger herinde er fordi jeg har problemer med placeringen af alting på min hjemmeside. Hvis jeg flytter hele mit webshop katalog ned 10 pixels, og 5 til siden. Så vil kataloget stå perfekt på min computer, men ad helvede til på en anden computer med mindre opløsning.

Håber du forstår mit problem og hvor frusteret jeg er over det her. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

mark661:

Problemet er at alt på min webshop side er responsive, lige pånær selve woocommerce produkt billederne...:/

Grunden til at jeg spørger herinde er fordi jeg har problemer med placeringen af alting på min hjemmeside. Hvis jeg flytter hele mit webshop katalog ned 10 pixels, og 5 til siden. Så vil kataloget stå perfekt på min computer, men ad helvede til på en anden computer med mindre opløsning.

Håber du forstår mit problem og hvor frusteret jeg er over det her. 

Det kommer an på hvordan du gør det, jeg ville stærkt råde dig til at opsøge en webdesigner der måske kan hjælpe dig ud - for "småløsninger" og tips og tricks kan hurtigt udvikle sig til noget der tagere længere tid end bare lige som så :) 

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en du kan anbefale? 

Synes det ville være i overkanten at oprette det som en opgave under freelancere, da jeg jo ikke kan sige præcist hvad jeg skal ha' lavet 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

mark661:

Har du en du kan anbefale? 

Synes det ville være i overkanten at oprette det som en opgave under freelancere, da jeg jo ikke kan sige præcist hvad jeg skal ha' lavet 

Desværre ikke, den eneste jeg kender der laver webshops er åbenbart ikke helt så skarp i CSS som jeg troede :/

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

E god ting når du starter ud med at lave hjemmesider er ALTID at resette alt CSS.
Du kan f.eks bruge Normalize.css - så har du et godt udgangspunkt til at starte med.

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas.

Det du siger kan jeg på ingen måde få til at give mening. Hvorfor resette alt CSS når det kun er mig der har haft fingerene i det?
 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din side er responsive kan du ikke flytte tingene ved at bruge pixel, så vil de kun se rigtigt ud på en bestemt opløsning.

HAr du et link??

Teddy

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal resette alt css INDEN din egen css. Du tilføjer bare normalize.css INDEN din egen css.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)