Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP det er jo en jungle! Opbygning af video site!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Efter at have brugt de sidste 4 aftener på research af hvordan man bedst muligt udvikler et video site, må jeg indrømme jeg bare er blevet mere forvirret! Søger man på dette, kommer der alverdens løsninger op, som alle har fordele og ulemper/mangler. Men når alt kommer til alt, så burde det altså ikke være så frygtelig svært at udvikle dette site. Her er et oprids af hvad sitet skal have af funktioner. 

1. Skal kunne vise video fra YouTube, Vimeo mv. direkte på hjemmesiden. 
2. Brugere skal kunne rate videon
3. Brugere skal kunne oprette profil. Her vil der være 2 slags brugere. 1. Co-creators 2. daglige brugere af sitet
4. Brugere skal selv kunne uploade videoer, som skal igennem en godkendelsesprocess (Dette kan være fra YouTube eller på sigt egen video uploading)
5. Simpel navigering, enkelt design
6. Videoer skal kunne kategoriseres
7. Brugere skal kunne informere om hvilke videoer der er interesse i og modtage notifications om nye videoer.

Dette var lige i grove træk!

Problemet er at jeg har søgt nettet ned og min første oplagte løsning ville være at udvikle det igennem Wordpress, med DeTube, som er anbefalet af flere brugere, men denne er ikke updatet siden August, hvilket jeg ikke synes om. Der findes flere plugins, men jeg kan ik se den store forskel i anmeldelser. Nogen som har gode erfaringer her?

Hvis ikke det skal være Wordpress og det skal være en forholdsvis simpel og prisvenlig løsning, så er det løsninger som:

23video
Vidmeup
og jeg kan fortsætte med et utal af hjemmesider, men endnu ikke fundet løsningen som passer til mig.

Jeg kunne virkelig bruge lidt feedback og råd om hvad der vil være den bedste løsning?

Mvh Camilla 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Have you thought about hiring a pro to help you with this?
It sounds like this isn't something you have experience in.

Amino freelancer has some CHEAP people who can help :)

Some offer the next dba.dk for  just 5000DKK :)

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 12:52

1. Skal kunne vise video fra YouTube, Vimeo mv. direkte på hjemmesiden. 

Det kan man nærmest med alle løsninger. I WordPress kan du snildt smide en video i et indlæg eller side.

2. Brugere skal kunne rate videon 

Find et acceptabelt rating plugin; http://wordpress.org/plugins/wp-postratings/, http://wordpress.org/plugins/universal-star-rating/ eller http://wordpress.org/plugins/gd-star-rating/ eller et andet du mener kan bruges.

3. Brugere skal kunne oprette profil. Her vil der være 2 slags brugere. 1. Co-creators 2. daglige brugere af sitet

Den klares nemt med en standard WP installation. Bum

4. Brugere skal selv kunne uploade videoer, som skal igennem en godkendelsesprocess (Dette kan være fra YouTube eller på sigt egen video uploading)

Alle kan uploade videoer på YouTube. Så må du være kreativ omkring godkendelsesprocessen. Enten at tagger på en eller anden måde, eller benytter sig af en kontaktformular på din side.

5. Simpel navigering, enkelt design 

WordPress...

6. Videoer skal kunne kategoriseres

Du kan kategorisere og tagge, hvis du bruger indlæg i WordPress. Ellers må du få det tilføjet som mulighed på WordPress sider, eller lavet en simpel custom post type.

7. Brugere skal kunne informere om hvilke videoer der er interesse i og modtage notifications om nye videoer.

Der er indbygget RSS feed i WordPress. Bare smid /feed/ efter din kategori URL. Det kan de vel abonnere på. Alternativt skal du koblet det på et nyhedsbrev, hvor vi kan vinge af, hvilke kategorier de er interesserede i. Fx mailchimp. Læs evt. her: http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-allow-users-to-subscribe-to-categories-in-wordpress/

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 16:43

Camilla Gad Krogsgaard:
Jeg kunne virkelig bruge lidt feedback og råd om hvad der vil være den bedste løsning?

Hej CaMilla

Du har ikke svaret på min privat mail af 13-01, om du har modtaget min mail fra den 11-01 på din Google mail.

Med link til min demo video website til dig:

http://fitnessvideo.mynethshop.dk/

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 17:13

Hej Camilla

Jeg tror du bliver nødt til at uddybe hvad formålet er med siden - hvad genre skal det være? Noget a la 9gag, eller et fitness-site?

Måske kunne Me Gusta temaet fra Themeforest være en mulighed, og så kan du evt. tilkøbe muligheder i form af plugins fra CodeCanyon?

Skal du selv igang med at udvikle sådan en side, så bliver det meget omfattende. Der er jo en grund til at folk tager lange uddannelser i netop at udvikle gode websites :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Hej Niels Madsen, 

Tak for din mail. Jeg har været ude at rejse. Jeg har kigget på det, men synes ikke lige det er hvad jeg efterspørger. Jeg kigger selv nærmere på Wordpress. 

Men tak, Camilla

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

Hej Thomas, 

Der er ingen grund til at uddybe konceptet på åben platform. 

Jeg går selv på ITU universitetet med fokus på Open Innovation, forretningsudvikling mv. Så jeg ved skam godt der er folk som tager uddannelser i den slags. Dog ved jeg også at hvis man er nysgerrig og villig til at sætte sig ind i viden, så kan man nå langt som iværksætter uden de store finanser;) 

Men du har da bestemt ret i at det vil være fint at få en prof ind over, faktum er dog bare at kontakter jeg disse, vil de alle komme med forskellige løsninger som de påstår er den bedste. Derfor sidder jeg nu og laver et godt grundarbejde for at sikre jeg vælger det rigtige. 

Tak for råd. Camilla

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28

Hej Peter, 

Sikke en uddybende mail fra dig og mange gode input og info omkring hvordan jeg kan udvikle hjemmesiden. Super fedt. Er der et/flere themes som du specielt vil anbefale til denne type hjemmeside? Ved selvf. godt det kommer an på hvilket look jeg søger, men det kan være du ved nogle theme understøtter video sites bedre end andre?

God aften, Camilla

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 22:05

Jeg har selv brugt wordpress og gratis temaet "video" til at lave denne side

videozoo.dk - Sjove videoklip med dyr 

Har selvfølgelig lavet en del om i det selv, men siden bygger stadig på de grundlæggende video funktioner fra temaet :-)

Måske er det også en ide fordig?

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)