Hej Amino. Jeg har fået tilbudt at få kørt løn igennem et eksternt selskab, som lover en masse skattemæssige fordele. Selskabet har tilbudt os at yde atp, feriepenge samt forsikring til vores ansatte og selvfølgelig lønkørsel. Det eneste vi skal, er blot betale den faktura som der bliver udstedt ved hver lønkørsel. Spørgsmålet er blot, hvorvidt dette er overhovedet muligt og om det er lovligt? |
Det er jo i princip det vikarbureauer gør - det er så jo ikke dine ansatte men dem der har givet dig tilbuddets ansatte. Hvordan det skal gi dig en skattefordel har jeg svært ved at se umiddelbart - du har vel skattefradrag for løn, atp, feriepenge og forsikring - men det kan jo blive lettere for dig med administration
Jeg synes nok deres argument med at love dig en "masse skattefordele" klinger meget hult og som noget du må kunne få dem til på skrift at specificere klart - normalt vil det jo blive dyrere for dig, da de overtager en del forpligtelser og arbejde
Aftal intet uden at tale med en ekstern der har forstand på løn osv - så du kan få råd inden en beslutning¨
vh