Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[WP] Tildel widget en ny klasse i CSS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er ved at bygge en webshop i Wordpress med temaet zeeNoble, og Woocommerce som webshop plugin.

For at de besøgende på min side kan finde rundt alle mine produkter har jeg tilføjet en widget der hedder Woocommerce Ajax Navigation som virker som et produkt filter som kan sortere alle de forskellige størrelser på mine produkter.

Så da jeg fik mit første produkt filter til at se ud som jeg ville, havde jeg tænkt mig at smide endnu et produkt filter widget ind på min side, lige under den første widget jeg oprettede.

Men nu er jeg så rendt ind i problemet, at begge widgets hedder det samme i mit stylesheet.css. Så jeg kan på ingen måde flytte den ene widget uden også at flytte den anden. Så nu sidder jeg sådan set fast med det hele. For uanset hvad jeg ændrer i min CSS så vil begge widgets få indflydelse af hvad jeg ændrer.

Så jeg skal på en eller anden måde ha' tildelt min widget nr. 2, en helt ny klasse i mit stylesheet.css dokument, sådan at jeg kan style de 2 widgets hver for sig.

Jeg har kun erfaring inden for HTML og CSS. Absolut intet med PHP. Jeg har endda spurgt mine lærere her på webintegrator uddannelsen om de vidste hvordan jeg kunne style mine widgets hver for sig, men det aner de ikke noget om.

Jeg har virkelig brug for hjælp til at komme videre med at bygge min webshop.

Håber i kan hjælpe mig... 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om WP kan lave CSS overides men hvis ikke er løsningen at rette i HTML'en.

Du skal finde det html dokument der er grundlaget for den ene widget og ændre klasse navnet/navnen der, og så lave et afsnit i css med de nye navne og styles. 

Det kan måske give problermer hvis widgen opdateres, men kender ikke WP.

Teddy 

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Aner ikke engang hvad det vil sige at override.

Wordpress kører i PHP filer. Så jeg kommer aldrig til at redigere et HTML dokument. Men jeg har fundet ud af at filen sidebar.php er det eneste dokument hvori der står noget om widgets.

Men hver widget står ikke ligefrem med selve widget navnet i sidebar.php.

Her er hele min sidebar.php

<section id="sidebar" class="secondary clearfix" role="complementary">
<?php themezee_widgets_before(); // hook before sidebar widgets ?>

<?php
// Check if page and active Sidebar Pages area
if(is_page() && is_active_sidebar('sidebar-pages')) :

dynamic_sidebar('sidebar-pages');

// Check if Main Sidebar has widgets
elseif(is_active_sidebar('sidebar-main')) :

dynamic_sidebar('sidebar-main');

// Show hint where to add widgets
else : ?>

<aside class="widget">
<h3 class="widgettitle"><?php _e('Widget Area', 'zeeNoble_language'); ?></h3>
<p></p>
</aside>

<aside class="widget2">
<h3 class="widgettitle2"><?php _e('Widget Area', 'zeeNoble_language'); ?></h3>
<p></p>
</aside>

<?php endif; ?>

<?php themezee_widgets_after(); // hook after sidebar widgets ?>
</section>

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Det synes jeg ikke engang jeg behøver at gøre. Jeg er klar over at jeg skal ændre i koden i én bestemt PHP fil og min CSS fil, og derved få "linket" en CSS klasse til min widget nr. 2, sådan at jeg kan style mine widgets hver for sig.

Jeg har kigget på det plugin du sendte, og jeg har givet den widget jeg arbejder med en class ved navn "productfilter2" men jeg ved ikke hvad jeg så gør. For nu må jeg ha' givet min widget nr. 2 en class der lyder på productfilter2, men hvad skal jeg så herefter?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

mark661:
Wordpress kører i PHP filer. Så jeg kommer aldrig til at redigere et HTML dokument. Men jeg har fundet ud af at filen sidebar.php er det eneste dokument hvori der står noget om widgets.

Der er masser af HTML i det du har klippet, men det er ikke der det skal ændres. De filer der tilhøre dine widgets ligger et eller andet sted, og der kan du rette HTML'en det kan godt være det er en PHP fil men den indeholder HTML.

Overrides er hvad det plugin kim har henvist til gør, men i Joomla er det en del af de grundlæggende funktioner.

Teddy

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

mark661:
Det synes jeg ikke engang jeg behøver at gøre. Jeg er klar over at jeg skal ændre i koden i én bestemt PHP fil og min CSS fil, og derved få "linket" en CSS klasse til min widget nr. 2, sådan at jeg kan style mine widgets hver for sig.
Det er netop det... du skal nemlig ikke ændre i en bestemt PHP fil.

mark661:
Jeg har kigget på det plugin du sendte, og jeg har givet den widget jeg arbejder med en class ved navn "productfilter2" men jeg ved ikke hvad jeg så gør. For nu må jeg ha' givet min widget nr. 2 en class der lyder på productfilter2, men hvad skal jeg så herefter?
Du skal ind i din style.css som ligger i temamappen og skrive din nye klasse og lave stylingen der.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)