Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud/Sky - tjenenste

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lave/starte min egen cloud tjeneste. Problemet er det at jeg ved ikke helt, hvordan jeg kommer igang, håber der er nogen der kan give mig nogen gode råd. 

Jeg skal også have hjælp til at kode eller programere det for mig, da jeg ingen erfaring har med det. 

Er der nogen der har en idé om, hvor mange omkostninger, der er forbundet med at starte sin egen cloud løsning? 

tak på forhånd

-Frederik Hjorth

Fra Kbh S
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:59

Hej Frederik

Kan du prøve at beskrive hvad det er du gerne vil have lavet.
For nu er ordet cloud løsning ikke særlig beskrivende, det er en betegnelse for mange forskellige ting.

Er det en løsning som dropbox, VPS (virtuelle servere), webhotel eller andet hvad er det du gerne vil?  

Med Venlig Hilsen
Mathias Døhl 

WebHotel gratis en hel måned, Brug rabatkoden: gratis
Hvis du ikke er tilfreds, er du IKKE bundet til køb.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 11:01

ja Cloud er lidt et diffust begreb da alle efterhånden bruger det til højre og venstre... bare man gemmer en fil på en server over internettet idag kalder alle det sgu for "cloud".

Hvad tjeneste vil du starte ?

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 11:12

Openstack er gratis og godt.

Vær opmærksom på: cloudtjenester er en sjov størrelse. Der er en enorm konkurrence fra nogle af verdens største virksomheder.

Hvis du ingen erfaring har med serveradministration, programmering og hosting har så skal du vel også hyre noget kyndigt personale.

Omkostninger: du skal vel have to dedikerede servere. Minimum.

Skal din 'cloud tjeneste' kunne noget specielt - eller skal det bare være sådan en almindelig cloud tjeneste?

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:32

Det kommer helt klart an på hvad for en cloud løsning du vil levere.

Hvis du bare vil lave en online notes bog, så kan det jo laves i et websystem, og så er et webhotel til 15kr om måneden jo nok, så længe der ik er mange brugere.

Men er det en Dropbox klon, så skal du bruge et hav af servere, og de koster en hel del mere athave kørende om måneden.

Så hvis du  vil have et bud på hvad det vil koste, skal vi vide hvad det er du vil lave.

Tilmeldt 7. Nov 13
Skrevet kl. 12:50

Altså jeg havde tænkt mig at det var lidt alla Dropbox icloud, hvor det var en hjemmeside, hvor man havde en bruger, hvorefter man kunne administrere de ting man havde gemt på platformen. Forbrugerne skal helst ikke mangle laringsplads og så tænker jeg at man kan dele sine ting blandt venner eller familie.

ved ikke helt om det var svar nok på jeres spørgsmål ellers må i meget gerne spørge igen! :)  

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Fra  Todic Net Skrevet kl. 13:08

Det er som sådan ikke svært at lave, men det kommer til at koste rigtig meget i båndbredde og storage.

Tilmeldt 7. Nov 13
Skrevet kl. 13:20

Er det noget jeg slev kunne lave, eller er det for kompliceret? 

nå du siger at det kommet til at koste meget i båndbredte, hvad menes der så med det? 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Fra  Todic Net Skrevet kl. 13:25

I teorien kan du selv lave det ja.

Jeg gætter på at du kan starte med en backend i PHP+MySQL noget hashing af filerne, noget database til de-duplikering og rettigheder (hvem har hvilke filer, og hvem deler de dem med)

Så skal du ha kodet noget klient til alle de platforme du ønsker at understøtte. fx. C++/C-sharp til Windows, som så taler med din backendserver.

Båndbredde er jo som minimum indgående traffik for alle filer folk skal gemme, og så vil de jo nok gerne hente dem igen på et tidspunkt, så hvis du tilbyder alle 2GB plads (latterligt lidt plads), så vil jeg gætte på minimum 4GB traffik per kunde.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:48

Hej Frederik

Kender du http://owncloud.org ?

Måske er der muligheder/inspiration dér.

Mvh. Daniel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)