Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav dollar kurs = billige Adwords

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Jeg har både en konto i Kr og en i $ men har desværre ikke selv nået at teste det på "egen krop".

Hvor har du din viden fra?

Hmm. Måske der kunne være fordel i at entrere med en "lokal" ?

Venlig hilsen, Christian

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 10:05

Hej Christian

Jeg har jp taget den berømte (eller berygtede) Adwords qualified professinal eksamen  - og jeg mener det er her jeg har læst om valg af betalingsmetoder m.m.

Endvidere har jeg testet det i "hoved og røv" for flere af mine kunder (også internationalt) - og der er altså ikke et enslydende svar på om det kan betale sig at betale i dollars. For nogen kunne det - for andre ikke.

Nu har jeg flere gange hørt folk sige at det kan betale sig at betale i dollars - og jeg tror egentlig at det er et udsagn fra E-Pusher - men når alt kommer til alt er det jo Google der bestemmer klikprisen i auktion - så hvis man bruger sin sunde fornuft kan man jo regne ud at hvis vi to begge vil findes på frasen "kursus i søgemaskineoptimering" og jeg har en konto i DKR og du en konto i dollars - så bliver Google nød til at have en "valutaomregner" for at kunne sætte klikprisen op mod hinanden.

Så for mig at se har man gavn af en faldende dollar hvis man betaler bagud - og dollaren er blevet billigere at købe - omvendt koster det jo så når den går den anden vej. Men vil man som budget- og marketingsansvarlig vide præcist  hvad kampagnen løbende koster er det da en fordel at stå i DKR

Hilsener

Karsten

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:28

Karsten af fuldstændig ret. Google bruger deres egen valuta for at undgå valutaspekulation. Desværre for alle jer håbefulde valutaspekulanter:-)

Fra Randers
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:59

Hej Jesper Jeg tror først dollar kursen begynder at gå opad igen op til næste præsident valg. Da kursen var på sit højeste i år 2000 (9,10) var det lige omkring valget af Bush, og der er en generel tendens til stigning i dollarkursen omkring valget. Og med de mange milliarder USA fortsat poster i deres militærbudget, samtidig med at deres gæld dag for dag bliver forstørret væsenligt ser jeg ingen tegn på at den rammer kurs 6 bare, inden præsident valget. håber det er brugbart MVH Martin Jansen
Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 21:04

Det er naturligvis trist hvis jeg ikke har ret i min påstand. Jeg var ellers lige så glad.
Det er ganske rigtigt et udsagn fra e-pusher, men jeg downloadede også mit eksemplar gratis fra Børsen....
Go weekend.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:39

Invester aldrig, hvad du ikke kan tåle at tabe.

At sætte alle sine midler i en valuta eller i en aktie er gambling. Det er helt op til den enkelte. Men det er ikke sjældent ham, der ler sidst.

Spredning er vist det, der oftest anbefales og hvorfor mon?

God weekend!

Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:30

Hej Christian (og I andre)

Læs evt. mit indlæg fra tidligere i år om Google's micro-currency, som anvendes til at justere for valutasvingninger inden position og endelig klikpris udregnes på basis af den sædvanlige placeringsformel (klikpris x quality score).

http://www.amino.dk/forums/p/13558/108704.aspx#108704

MVH
Jens

Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:38

Korriger mig endeligt hvis jeg tager fejl. Men er prisen for et klik typisk ikke fastsat efter hvad de andre annoncører på samme ord er villige til at betale? Summa Summarum, alle dollarstærke danskere byder blot klikprisen op på et nyt (og højere) leje end før.

Så det er vel kun når man er i direkte international konkurrence med f.eks. amerikanske firmaer at kursforskellen giver 'ekstra' købekraft.

Mvh. Henrik 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)