Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsvirksomhed, med spørgsmål til skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har forsøgt mig at søge lidt rundt på forummet, med henblik på at finde noget info angående told og skat.

Jeg har i den seneste tid udviklet et helt nyt koncept til idrætsforeninger, som jeg håber der bliver taget godt imod.

Nå men nu til det reelle spørgsmål.
Jeg står i den situation at jeg ikke regner med en omsætning på mere end 50000 kr det første år, og derfor har jeg valgt enkeltmandsvirksomhed til at starte med. Jeg har forstået det på den måde, at alt jeg tjener som tikker ind på min virksomhedskonto i banken skal jeg betale skat af. Derfor er mit spørgsmål så nu. Skal der betales skat hver måned, og hvis ja skal det så betales ud fra min virksomhedskonto. Dog er mit største spørgsmål nu her hvordan jeg skal modregne mine udgifter i firmaet, hvis jeg skal betale skat af alt jeg tjener, som jo i bund og grund er indtægt. Det vil jo så betyde at alt jeg tjener betaler jeg skat af og så skal jeg derefter igen bruge penge på nye materialer, som jeg i forvejen har betalt skat af?

Jeg håber i forstår spørgsmålet, og at i er villige til at hjælpe en lidt forvirret ung iværksætter.

god aften

-Nicolai 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30

Du får rodet ting samme lidt her. De 50.000 kr er grænsen hvor man SKAL momsregistrere sig lige så snart man kan forvente at overskride 50 t på 12 mdr i rap - ellers kan man få moms på de man solgte uden moms + bod - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Uanset moms eller ikke moms registrering skal du føre regnskab og det er så indtægter minus konkrete udgifter du har haft for at få indtægten som er dit overskud og det er dit overskud du skal betale skat af - ved at opgive det til forskudsopgørelse og årsopgørelse - læs om PERSONLIG VIRKSOMHED OG HÆVE PENGE så du forstår det ikke har med banken at gøre men med dit regnskab - du kan sagtens ha penge i banken som du rent faktisk skylder væk, eller ha penge til gode

Læs også her HELT BASAL MOMS OG SKAT 

God vind med det

John H

Fra Sorø
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:34

Hej John.

Mange gange tak for dit hurtige og meget uddybende svar. Jeg må indrømme jeg er lidt på bar bund, men slet ikke kan vente med at komme igang. Jeg tager lige et kig på de links du sendte, og håber de kan hjælpe mig lidt videre 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)