Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé om nyt mad-koncept

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Hangover Food Palace Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

"Forestil dig at du er på vej hjem fra en bytur. Du er hammer sulten, og har lyst noget saltet natmad. Du leder efter et sted, hvor du kan få tilfredsstillet din hungren." - Hangover Food Palace

Vi er to drenge, som i en længere periode har gået og haft den her idé om et nyt madkoncept, som skaber et friskt pust til de glade by-mennesker, som godt kunne tænke sig noget anderledes og nyt.

Målgruppen skal ramme unge mennesker i alderen 15-25 år.

Vi har leget lidt videre med idéen, og har allerede nu skabt vores første ret, som vi kunne forestille os blive solgt. Vi har med hjælp fra venner og bekendte, forhørt os omkring hvad DE synes kunne være lækkert, og prøvet og skabe den ideelle ret. Billedet herunder viser "Naughty Hangover" som er den første og eneste ret indtil videre bestående af: Wrap tortilla med nudler al dente, stegt, krydret, udskåret kyllingefilet. Baconstrimler samt sprøde, spæde salatblade, forårsløg, frisk chili, snackpeber og smagsfuldt bearnaisesauce.

Vores håb om mål, er at skabe en større kæde af tømmermændsmad i form af fastfood. 

Vi vil gerne vide hvor stort et omfang det overnævnte har og hvor meget det egentlig kræver ressourcemæssigt, at opstarte en sådan virksomhed

- Hvordan kommer vi i gang?
- Hvad er de vigtigste punkter at tage fat i?
- Er der for meget konkurrence på dette marked
- Skal vi have fat i investorer eller er et lån i banken bedre?
- Hvad synes I generelt om idéen?

Alt dette er selvfølgelig en idé, så input og gode idéer er modtaget med stor taknemmelighed.

I kan eventuelt læse mere om konceptet på vores beta-facebook side.

Med venlig hilsen, Dennis og Steffen.
Hangover Food Palace 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 20:03

Hvorfor ikke? Ethvert alternativ til pizza og "cafe-fodkold" er vel efterhånden at foretrække. Go for it!
Dog ville jeg tænke lidt mere over navnet. Ordet tømmermænd er i de flestes øre negativt.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:29

For mig er tømmermændsmad chips, burgere og pizza, og det er jo et marked der allerede er masser af konkurrence i og hvor priserne er pressede.

Wrappen ser lækker ud, men hvad med at lave et wraps sted med fokus på de gode opskrifter og alternative wraps i stedet for at fokuserer på det som tømmermandsmad. Det vil også samtidigt give større mulighed for at have højere priser, og skabe mersalg ved at sælge drikkevarer sammen med wrapsne.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Fra  Hangover Food Palace Skrevet kl. 20:46

Hej I to

Mange tusind tak for jeres feedback. Vi er godt klar over at navnet er således "negativt" for nogen. Men det ville bare kører ud af vores koncept, hvis vi skulle begynde at sælge udelukkende wraps. Som sagt hører målgruppen til en bestemt af slagsen. Hvis konkurrencen er svær på markedet, kræver det vel bare at vi viser folket, at vores koncept er endnu bedre ved hjælp af en cool promovering.

Tusind tak for jeres ord - vi tager dem til os, og kigger yderligere på det.

Med venlig hilsen, Dennis og Steffen
Hangover Food Palace 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Fra  Hangover Food Palace Skrevet kl. 23:04

Er der andre kloge hoveder som kan hjælpe os på vej, eller bare komme med lidt konstruktiv kritik?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 23:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror sgu bare de fleste er mere til at kaste en dårlig McD burger i hovedet :S

Nu taler jeg for mig selv her (tror jeg)
Når jeg er stiv, er en fransk hotdog meget mere tiltrækkende end en stor lækker bøf.. i min mund, efter en flaske blå gajol, smager alt mad ens :)
Jeg går på ingen måde op i at få god mad når jeg har drukket, er jeg sulten er det ligefør et Pizzasnitte fra 7/11 kan gøre arbejdet :)

Men igen.. det er bare mig!

Kan godt se det fede i konceptet, men i skal nok satse mere på "dagen derpå" og lave noget saltholdig mad osv, hvis det skal leve op til konceptet.. Måske lave en menu med en Wrap, 1/2L cola, og en pose chips med dip ;) Det er noget stort set alle har brug for dagen derpå :P

Eller lave 3 stages

lille, mellem og stor, og så køre det som det eneste

lille : en wrap med cola
mellem : wrap, cola, chips
stor : 2xwrap, 1½l cola, en stor Cocio, 2xchips og dip

Jeg tror det er den slags man skal satse på :) ellers bliver det mere et alm mad-koncept som over tiden bare vil være noget lal, og ikke gå op i det i rent faktisk startede med :)

Mvh

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 23:13

I øvrigt, så ser den wrap MEGA god ud!!!

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Fra  Hangover Food Palace Skrevet kl. 10:00

Hej Christian, 

Mange tusind tak for din feedback!

Selvfølgelig kender vi det alle sammen - McDonalds er bare 'the shit' efter en herlig bytur med drengene. Men hvis man kunne vende normerne, og prøve og skabe et så fedt koncept, med ungdommeligt musik kørende i baggrunden, unge mennesker som serverer og prøve og skabe et sted hvor man ikke bare får god mad, men får en på oplevereren. 

Det handler vel om at promovere konceptet på en måde, som fanger VORES målgruppe. Men vi kan sagtens se hvad du mener, det er også derfor vi er lidt skeptiske omkring det, men vi tror på det, og har det også som en "bobler" i samlingen.

Håber på at der er flere som vil give deres personlige mening om 'HFP-konceptet'.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 13:25

Jeg har tænkt lidt mere over det, og det er et ret fedt koncept, men det kræver dælme godt nok priserne er HELT i bund.. selvom folk bruger 150-250,- på McD går de kun op i at de kan få en cheese til 10,-

Folk er lidt underlige på det punkt :D

Men kan i lave de wraps til billige penge, så er det helt sikkert en vinder.. det næste bliver så finde et sted det kan ske ?
Er i ude i fysisk butik eller et sted i laver maden og levere ?
Jeg tror i vil få mestglæde af en butik på strøget.. men bare ordet "strøget" betyder jo allerede mange hundredetusinde kroner i butik osv.. men ellers så søg lidt herinde på lokaler, for der var da noget der nok kunne bruges :)

Et sted folk kan komme ind og se ansigter, samt snakke om maden, er jeg sikker på er en vinder.. og så køb en billig scooter og hyr en 15årig freak til at køre maden ud :)

Men ja, der er mange ting der skal justeres på før det bliver til noget kan man sige :) men jo flere input desto bedre kan slutresultatet blive :)

Og som tak for hjælpen, vil jeg godt ha leveret 2x wraps minus chili, til adressen om 10min, for jeg bliver da pisse sulten af at se på det lækre mad der :D

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:51

Fin ide og fint koncept - men et meget presset og konkurrencepræget marked. Rigtig lækker "prototype" produkt I har lavet i wrappen - noget jeg bestemt godt lige kunne køre i skuffen :)

Jeg kender personligt mange der på vej hjem fra byen er lidt bevidste om, hvad de propper i sig, og derfor er McD udelukket for dem. Jeg vil i min kommunikation lægge fokus på ernæringsværdien i retten, eller i konceptet for den sags skyld. Jeg er godt klar over at bearnaisesauce ikke er ret sundt, men alt andet lige er det lidt mere lækkert end sådan en fedtet cheeseburger :)

Blot mine umiddelbare tanker.

/Anders

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)