Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ladmeter frem for kubikmeter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i gæve webshopgutter.

I vores webshop (www.poda.dk) er vi ved at oprette en lignende til det svenske marked, og i den forbindelse er fragtformen en smule anderledes - for vores vedkommende i hvert fald.

Når vi skal sende varer til Sverige med fragtmanden (DHL), beregnes der ikke ud fra hvor mange kubikmeter varerne fylder, men hvor mange ladmeter de fylder. Findes der mon noget jeg kan plotte ind i vores WebShop2 hos Scannet, så disse ladmeter kan beregnes?

Hvert produkt i vores webshop er i backenden forsynet med vægt og HLB.

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jean

Jeg har Googlet mig frem til at en ladmeter er 1m x 2,4 m. Er det korrekt?

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Leander Christensen:

Hej Jean

Jeg har Googlet mig frem til at en ladmeter er 1m x 2,4 m. Er det korrekt?

Det kan man godt sige, det er jo bare en meter ind i ladet. Om bilen så er 2,4m bred eller andet er ligegyldigt.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Leander Christensen:

Hej Jean

Jeg har Googlet mig frem til at en ladmeter er 1m x 2,4 m. Er det korrekt?

Yeps, det er sådan set bare ladets bredde, og så en meter. Så på en normal trailer, er der 13,6 ldm.

Men i forhold til poda webshoppen, så er problemstillingen vel også at der så skal vurderes hvordan det pakkes? For med en ldm pris, betaler du jo hvad det fylder i bunden, så det er ret afgørende om du kan få dine m3 op i højde, eller ej. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Problematikken ligger i, at Scannets WebShop2 kun kan beregne kubik og vægt - men i dette tilfælde er vi ligeglade med kubik og vægt. Til denne fragtform er vi kun interesseret i ladmeter...

Vi kender som nævnt de enkelte varers dimensioner (LxBxH), og lad os antage, at vi kan pakke varene så kundens pakke bliver en massiv "klods". Hvordan skal jeg lave ladmeter-fragtformen?

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Fra  SINSIN Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du få den til at regne på denne måde: (LxB)/2,4 = LDM hvor L og B er mål i meter.

F.eks. 1 euro pll. 1,2x0,8=0,96 /2,4 = 0,4LDM

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden køber 80 stolper, som hver er 250 cm lange og Ø16, som vi har liggende i bundter á 25 stk. Så vil din formel fortælle at der er 13,3 ladmeter [ (((0,16 x 2,5) / 2,4) x 80 stk) ], men det kan pakkes på lastbilen så det kun fylder 2,5 ladmeter...

Jeg tvivler på at formlen kommer til at fungere i praksis, og at det måske i det hele taget kommer til at fungere (i WS2 hos Scannet).

Havde blot håbet at der lige var en der havde løsningen.

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fragt af større mængder beregnes oftes ud fra hvad der er du skal transportere. Hvis du forestiller dig en palle på 120 x 80 (EUR palle) som selvfølgelig fylder det samme uanset hvad der er på... HVIS det er jern så koster det flere ladmetre for dig hvis det er fjerd så er det måske bare den relle plads.

Vognmanden vil gerne fylde bilen op men hvis han for eksempel har plads til 24 paller og må laste 18 tons så kan det ikke lade sig gøre at transportere 24 paller på hver 1,5 tons, derfor "deles" vægten ud på hvor meget plads der er.

vh
Rainer

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I dét har du ret.

Hvad der også gør "opgaven" besværlig er, at visse ting sagtens kan pakkes oven på hinanden, mens andre ting ikke kan...

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)