Hej Amino brugere. Jeg har igennem den seneste tid gået rundt og formet nogle tanker om et nyt restaurationskoncept. Det vil i bund og grund gå ud på at der er en restaurant som er inddelt i 3 dele, selve spisestedet, et stort åbent køkken, og det som gør det specielt, et forrådskammer og kølerum som ligger udenfor køkkenet. Det skulle være et suppested. Gæsterne kan så selv gå ind og vælge hvad de vil have i deres suppe, aflevere det til køkkenet som så laver det til en suppe. Står dog med det problem, at jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre med disse tanker. Har ikke selv lyst til at skulle starte det hele op selv, men måske noget med at sælge konceptet, arbejde som konsulent, eller andet ? Man kunne også skrive til nogle eksisterende restauranter og høre om de er interesseret, folk som f.eks. Claus Meyer? Har i nogen ideer til noget at gøre ? |
Hej Michael
Fedt at du går og sysler med ideer og er innovativ
Jeg har ingen anelse om hvordan du kommer videre med dit koncept, men det skal nok være 100% gennemarbejdet hvis det er noget du gerne vil have penge for....
michaelgs90:Gæsterne kan så selv gå ind og vælge hvad de vil have i deres suppe, aflevere det til køkkenet som så laver det til en suppe.
Svarer det ikke lidt til at du går ind i et byggemarked, køber en masse materialer og beder en tømrer om at bygge et hus til dig?
Jeg tænker at det er de færreste der har nok viden og forstand til at have overblik over alle ingredienserne til en god suppe. Kokkene har jo en kæmpe viden om smagssammensætninger, tilberedning oma. så hvorfor ikke lade dem gøre det de er gode til?
Desuden tager det jo lidt tid at lave en suppe fra bunden. Er du sikker på at gæsterne vil vente på det?
Hilsen Morten