Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Restaurationskoncept "til salg"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg har igennem den seneste tid gået rundt og formet nogle tanker om et nyt restaurationskoncept.

Det vil i bund og grund gå ud på at der er en restaurant som er inddelt i 3 dele, selve spisestedet, 

et stort åbent køkken, og det som gør det specielt, et forrådskammer og kølerum som ligger udenfor køkkenet.

Det skulle være et suppested.

Gæsterne kan så selv gå ind og vælge hvad de vil have i deres suppe, aflevere det til køkkenet som så laver det til en suppe.

Står dog med det problem, at jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre med disse tanker.

Har ikke selv lyst til at skulle starte det hele op selv, men måske noget med at sælge konceptet, arbejde som konsulent, eller andet ?

Man kunne også skrive til nogle eksisterende restauranter og høre om de er interesseret, folk som f.eks. Claus Meyer?

Har i nogen ideer til noget at gøre ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:24

Hej Michael

Fedt at du går og sysler med ideer og er innovativ Yes

Jeg har ingen anelse om hvordan du kommer videre med dit koncept, men det skal nok være 100% gennemarbejdet hvis det er noget du gerne vil have penge for....

michaelgs90:
Gæsterne kan så selv gå ind og vælge hvad de vil have i deres suppe, aflevere det til køkkenet som så laver det til en suppe.

Svarer det ikke lidt til at du går ind i et byggemarked, køber en masse materialer og beder en tømrer om at bygge et hus til dig?

Jeg tænker at det er de færreste der har nok viden og forstand til at have overblik over alle ingredienserne til en god suppe. Kokkene har jo en kæmpe viden om smagssammensætninger, tilberedning oma. så hvorfor ikke lade dem gøre det de er gode til?

Desuden tager det jo lidt tid at lave en suppe fra bunden. Er du sikker på at gæsterne vil vente på det?

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:30

Jeg går normalt på restaurant fordi kokkene er bedre til at lave mad end jeg selv er, derfor ville jeg ikke se nogen grund til at jeg selv skulle vælge hvad der skulle i min suppe.

Og så skal du måske lige vende ideen med førevarestyrrelsen inden du går videre med den, jeg ved ikke hvordan det er med råvarer og gæster, der er jo en hvis risiko forbundet ved at have en masse mennesker rendende rundt i ens kølerum.

Som jeg ser det har du lige nu en ide, dvs du er 1-5% i mål med projektet, hvis du vil have den ide til at have en værdi hvor du kan tjene noget på den må du arbejde videre med den, lave markedsundersøgelser, konkurrentanalyser osv. Måske endda også starte det op som en satelitrestaurant i en weekend i forbindelse med et eller andet arrangement. På den måde bliver ideen mere og mere konkret, og værdien af den stiger hvorved dine muligheder for at tjene lidt på den stiger.

Når du ikke har andet end ideen er det svært for mig at se hvem der skulle betale dig for ideen, eller for at arbejde som konsulent på ideen. Selve ideen er jo fortalt på 5 minutter, og hvad skal du så fortælle dem bagefter? Så hvis du vil det så arbejd meget mere med den, og ellers så tilbyd den gratis til nogle kokke og se om nogen bider på, så kan det jo være at du får gratis suppe i et år :)

Tilmeldt 17. Nov 12
Skrevet kl. 10:01

Det er med baggrund i at man gerne vil vide hvad ens mad består af, og at du kan personificere din egen ret.

Der skulle være tavler med forslag til nogle gode supper, og det skulle være økologisk med fokus på nærområdet,

så der var små historier ved nogle af ingredienserne, om hvor de kommer fra.

Tænker at man kan have boullion på noget ligende kaffemaskiner, så man altid har det kogende, og på den måde 

vil det ikke tage mere end en 15-20 min at lave det.

Tilmeldt 17. Nov 12
Skrevet kl. 10:06

Mange tak for alle de gode idéer :)

Selvfølgelig skulle der cleares med en masse mennesker og organisationer. Det var også om der lige var nogle foraer hvor man kunne dele sine idéer. :)

Men god idé at tilbyde idéen til nogle kokke, da de er mere inde i de sundheds- og fødevaremæssige områder omkring det.

Tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)